Äntligen pepparkakshus!!!

Idag gjorde Seth och jag ett nytt försök att göra ett pepparkakshus, och det gick lite bättre, men det är svårt, trots att det är färdigt när man köper det. Men det är ju det där med att smälta socker och sedan "klistra" ihop det . Aj, jag bränner mig varenda gång på det där glödheta sockret. (Men inte lika mycket som förra året, mamma...) Dessutom går alltid någon bit sönder, men i år ordnade det sig ändå... Seth var så duktig och stod brevid mig och gjorde som jag sa, för en gångs skull!


Här "pluttar" vi dit non stop. För varje non stop vi satte dit, sa Seth "plutt".






Seth fick göra lite själv. Koncentrerad till 100%


Slutresultatet.

Gissa vad jag gör nu då...? Kollar på idol förstås. Heja Kevin och Alice!!!
Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: mum

Vad fint huset blev,skönt att det lyckades..

Ni är duktiga.

godnattkram

2008-12-05 @ 20:38:44
Postat av: Marias mormor

Vad mysigt med en liten hjälpreda. Gulligt. Så ett litet tips. det går att klistra ihop pepparkakshus, med florsocker utrört med en äggvita.Det bränns inte och fungerade då jag var aktiv med julpynt och sånt. Kram Kram

2008-12-06 @ 14:44:38
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0