I´m back

Hej!!!
Hoppas julen varit bra!!! Jag har haft en toppenjul och är hemma i "stugan" nu igen. Det som inte var toppen med julen var att Stefan råkade ut för Sjukdom - igen. Veckan innan jul fick han penicilin för bihålsinflammation och för denna förkylning som hängt med i över en månad. Penicilinet slog ut hans mage helt och hållet så han låg i magplågor hela måndagen och hela natten till tisdagen. På tisdagen åkte vi till VC i Kisa och fick träffa en jättebra läkare. Han berättade att Stefan fått KOLIK!!! 32 år och kolik... Magen slogs ut totalt av penicilinet. Så det blev ingen julmat för Stefan. Han fick äta kyckling och ris. När han låg i sängen och var ledsen och hade ont så samlades vi hela familjen runt honom och bad till Jesus att han skulle bli bra. Hugo och Seth la sina små händer på honom också. Man blir så rörd. De är så härliga! Stefan kunde faktiskt vara med hela julafton - även om han som sagt fick äta annan mat. Det var härligt att han kunde vara med. På tisdagen trodde vi ju inte att han skulle orka sitta uppe så mycket på julaftonen, men han kunde vara med mycket! Nu mår han bättre igen, förutom att förkylningen är tillbaka, men han är på benen och är pigg. Ja, ja nog om sjukdom och sånt tråkigt!


Jag tänkte visa en massa bilder på vad som varit under julen. Jag och mina syskon med familjer firade julen hemma hos mamma och pappa och det var sååå härligt. 5 barn mellan 1 och 3 år!!!! Och så 11 vuxna. Härligt!!!


Seth, Hugo och Alva tittar på tv i väntan på att julafton ska komma...


Tacos för pepparkaksgubbarna innan de fick gå och lägga sig den 23:e...



De satt stilla i ca en sekund, men jag hann ta ett kort iaf ha ha.



På julaftonsmorgonen vaknade Seth runt 6 tiden och fick öppna sitt paket i sin strumpa. Hugo och Lovisa kom in till oss också, medan Alva och Marcus sov vidare. Vi gick sedan in till mormor/farmor och morfar/farfar och myste med kaffe på sängen. Härligt.



"Lala", som Alva kallas, vaknade också och fick i sig lite frukost.



Det var så roligt, för det började snöa på julaftonsmorgonen. Långsamma härliga flingor föll det. Här är Lala och Seth på väg i en pulka. Som tur är så har mormor och morfar en liten backe i trädgården och där kunde barnen åka pulka och kälke.


Marcus gick och samlade ihop snö till backen...



Lala...

Oj, oj vad mycket bilder det blir. Jag ska nog dra ner lite på alla bilder jag vill visa och tipsa om min svägerskas blogg istället. www.lojsi.blogg.se där står och visas mycket av vårt gemensamma julfirande...

Men några fler bilder blir det ändå, men inte de mest seriösa....



Min härliga familj...



Lojsi och jag.... Det är så skojigt för vi har så roligt ihop. Hon kan också såna här onödiga saker om filmer, kändisar och annat, som är helt oväsentligt, men ändå så roligt att kunna... hi hi. Min bror och min man brukar sucka åt oss och retas med oss, men det gör inget. Vi har ju varandra ha ha.

På juldagen firade vi att Seth fyllde tre år! Vad stor han har blivit. Han var så glad och fnittrig när vi sjöng för honom och han fick fika på sängen på morgonen...





Mormor hade köpt tårta...



Här ringer kusin Albin och grattar på födelsedagen.



Ha ha ha ha ha ha ha Ja vad ska man säga....

Hugo och Lovisa tog ett kort på Seth och mig samtidigt som vi tog ett kort på dom. Så här blev det...

 

Ja, nu ska jag nog ge mig... Jag kan ju lägga ut fler bilder en annan dag. Jag vill ju så gärna dela med mig av det härliga i våra liv.

Jag avslutar med en bild där Hugo undersöker Seths tänder...


Vi ses snart igen!!!

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahahaha!!!! Jag döööör, så roliga bilder du har lagt ut!! Jag tror det är en framtida tandläkare vi har i familjen =) Det var verkligen en toppen Jul! Nu ser vi fram emot att du och Seth ska komma imorgon, det ska bli så mysigt! Tycker om dig massor... Puss och kram Lovisa

2008-12-29 @ 11:27:36
Postat av: mum

Underbara barn och föräldrar.Tack för att vi fick rå om er i helgen.

Kram

2008-12-29 @ 14:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0