Mys hos familjen Myrsell och julfest

Idag vaknade jag av att Seth ropade "mamma" kl 5:58. Helt okej tid. Det första han sa när jag kom in i hans rum var att han ville ha på sig sina strumpor. Jag lovade honom ju det igårkväll när han la sig. Vilket minne han har. I kväll när jag tog på honom pyjamasen så accepterade han att vara utan strumpor med en gång. Skönt.

Idag var Seth och jag hos familjen Myrsell. Seth var så glad att han skulle få leka med Simon. De har ju varit så mycket sjuka i höst, så vi har inte träffats på flera månader. De har det så mysigt och fint hemma hos sig. De har även skaffat en liten katt, som heter Sessan. Hur söt och snäll som helst.



Amanda och Sessan



Ett litet smakprov på hur fint de har, men bilden ger inte rättvisa för hur fint det är.

På eftermiddagen åkte vi till kyrkans julfest. Izor var med förstås och Seth ville, som vanligt, få krama honom...



Seth förundras över Izors blå halsduk.



Personen som var inuti Izor idag var inte så stor... Dräkten är något förstor...

Simon , Anton och Seth stod och diggade på en bänk, när barnen sjöng julsånger.



Härlig trio.

Under sista året har Kickan med kickboarden och redaktör Olsson, varit stadiga inslag på våra Söndagskulgudstjänster. Så även idag. Här är Kickan med kickboarden (a. k. Frida Berg)



En mycket modemedveten Kickan...



Frida har en rolig blogg: www.huntertom.blogg.se Gå gärna in där och kolla. Hon är rolig och lägger ut roliga bilder på sin familj =)

Barnen fick så klart varsin godispåse efter julfesten. När jag var barn fick vi också godis på julfesterna i kyrkan. I påsen var alltid
- en clementin
- en liten russinask
- en skumtomte
- någon annan liten godisbit.

I år var det inte så olikt...men lite roligare än vi fick (om man ser ur ett barns perspektiv).

- en clementin
- två!!! skumtomtar
- en klubba
- lite andra smågodisar



mmmm gott...

Så, det var en liten glimt av vår dag idag. Stefan har legat hemma och varit sjuk, så han har missat det roliga vi gjort. Stackars honom.

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

fantastiska bilder! :D tack för länken

2008-12-08 @ 21:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0