Sagan om ringen är nu slut...

18 dagar senare har vi nu sett färdigt triologin om Sagan om ringen. Ha ha, det tog sin tid. Den är ju bra! Den håller varje gång man ser den. Men en sak jag inte förstår är VARFÖR Aragon blir en tönt när han blir kung? Han är cool och härligt manlig genom hela filmen, men så fort han fått sin kungakrona så blir han mesig. Konstigt och synd. Det är ju många saker i filmerna som inte stämmer överens med böckerna, men det mesta kan jag köpa, men inte att han blir så töntig. Nä, där går gränsen!!!

I övrigt så har vi haft en hemmadag idag och det händer inte ofta. Stefan ligger sjuk med förkylning och feber. Så han är inte mycket att räkna med nu =) Seth och jag har däremot gjort massor av saker. Vi var först och köpte lördagsgodis, sedan städade vi hela huset - jodå han hjälper till och går med en trasa och dammar lite här och var - sedan lagade vi mat och så fick vi leka lite. Mitt i alltihopa kom Sid in med en stackars fågel - som levde!!!!  Stefan tog hand om den som tur var... Jag har svårt att döda djur och att ta hand om döda djur... Seth gick till Sid och sa "jag måste pjata med dej... du fåj inte döda fåglaj". Ha ha, man hör verkligen sig själv i sitt barn. Senare under dagen passade jag på att rensa i min garderob, som har varit riktigt rörig. Nu hittar jag mina kläder igen =)



Sid kollar in Seth. Lägg märke till mina fina tofflor nere i hörnet...





Av någon outgrundlig anledning tog Seth på sig Stefans strumpor och lekte att de var vantar...



Här har Seth gjort iordning en "bil" så vi är ute och sladdar i snön... och är på väg till badhuset. Han har fantasi vår son. Observera hans "handskar" och att han ville ha med sig tangetbordet... Skrutten...

Seth har för vana att alltid alltid ha på sig strumpor - även på nätterna. Ja visst, han är ju av det manliga könet, så det är väl inte så konstigt egentligen... men ikväll när jag tittade på hans fötter så kändes det inte som att det är så bra att han har strumpor både på dagen och natten. De blir ju så varma och luftas aldrig. Så i kväll bestämde vi att han inte skulle få ha några strumpor på sig när han skulle sova. Vi förberedde honom på detta någon timma innan, men när läggdags kom så ville han ha strumpor. Oj, vad han grät och sa att han ville ha strumpor. Jag satt brevid hans säng och förklarade varför och försökte lugna honom och efter några minuter så tog han sin napp och somnade sött...



Så var ännu en dag till ända...
Hoppas Stefan blir frisk snart. Han har varit sjuk oerhört mycket i höst - ja hela året faktiskt. Det är jobbigt att han är sjuk så mycket - för oss båda. Hoppas, som sagt, att han blir frisk snart och att han får vara frisk!

Nu ska jag kolla vem som vinner Stjärnor på is. Tror nog det blir Markus, men Jesper är också bra! Ja, mig kvittar det vem som vinner - de är duktiga båda två och har kämpat. Har ju egentligen inte följt detta program, men det är kul att titta på de sista minuterna och se vem som vinner.

Sov gott!
Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken livlig fantasi barnen har...ibland hänger man inte riktigt med ;o) Hugo är inne i en period där han "blir" Barbastark. Jag är Barbamamma, Marcus är Barbapapa och Alva är självklart Barbalala...hahaha! Hoppas ni får en skön söndag, vi ska på julfest i kyrkan. Vi hörs, kram Lovisa

2008-12-07 @ 08:06:14
Postat av: mum

Mysig plutt. Hoppas Sid lyssnar på Seth och lyder...

Kram

2008-12-07 @ 14:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0