Steven Curtis Chapman

Jag har ju alltid lyssnat mycket på musik och har några olika favoriter. När jag lyssnar på musik lyssnar jag alltid mycket på texten också - den är oerhört viktig. En artist som håller genom alla tider och alla livets stämningar är Steven Curtis Chapman. Hans sound är skön västkustpop, men framförallt har han suveräna texter! Gå gärna in på Youtube och kolla honom och lyssna på honom. Han skulle ha kommit till Sverige och haft konsert i somras, som jag så gärna hade viljat gå på, men den ställdes in, eftersom  han och hans familj förlorade den yngsta dottern, Maria 5 år, i en olycka i deras hem i maj i år. Detta hände samma dag de firade äldsta dotterns förlovning och dagen före sonens student. Oerhört tragiskt och sorgligt! Istället för att vända sig mot Gud i denna hemska situation har familjen vänt sig till Gud. Vilka förebilder! Är det inte så vi människor borde göra? När hemska saker händer frågar många "var är Gud" och "hur kan man tro på Gud i denna hemska värld..." Jag respekterar självklart att man kan känna och tänka så! Absolut!!! Men jag vill gärna ändå säga tvärtom. Hur kan man inte tro på Gud i denna värld? Vilken tröst och styrka man har i Honom när livet är piss. Och vilken glädje man har i Honom när livet både är jobbigt och härligt. Som jag sagt tidigare; jag kan inte förstå allt som händer och varför Gud ibland inte griper in, trots att Han är allsmäktig. Jag har inte alla svar, men jag väljer ändå att tro på Honom och tro att Han bär och finns nära mig - alltid. Han har visat så många gånger för mig att han finns vid min sida och att jag kan lita på Honom.
Här kommer en text från Steven Curtis Chapman som beskriver så bra hur jag känner och tänker. Dessa ord ger dessutom tröst på något sätt:

And the pain falls like a curtain
on the things I once called certain
And I have to say the words I fear the most
"I just don´t know".

And the questions without answers
come and paralyze the dancer
So I stand here on the stage afraid to move
Afraid to fall, oh, but fall I must
On this truth that my life has been formed from the dust

God is God and I am not
I can only see a part of the picture He´s painting
God is God and I am man
So I´ll never understand it all
For only God is God

And the sky begin to thunder
and I´m filled with awe and wonder
´Til the only burning question that remains
Is who am I

Can I form a single mountain
Take the stars in hand and count them
Can I even take a breath without God giving it to me
He is first and last before all that has been
Beyond all that will pass

God is God and I am not
I can only see a part of the picture He´s painting
God is God and I am man
So I´ll never understand it all
For only God is God

Oh, how great are the riches of His wisdom and knowledge
How unsearchable for to Him and through Him and from Him are all things

So let us whorship before the throne
Of the One who is worthy of whorship alone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0