SAGAN OM RINGEN

Jag älskar triologin om Sagan om ringen. Jag har tyckt om den sedan jag läste den för första gången. Tolkien är fascinerande. Han kunde ca 14 språk, varav svenska var ett. Han hade åsikter om hur hans böcker översattes till svenska... ha ha. Han har skapat ett helt eget språk, som han och hans son kunde prata flytande med varandra. Coolt. Vilket geni. Jag skrev till och med ett arbete om Tokien på gymnasiet... Underbart att böckerna blev film. Filmerna följer ju inte böckerna helt, men när man kan bortse från detta så är filmerna fantastiska. Innan vi fick Seth kunde vi ibland ha Sagan om ringen maraton. Vi började på morgonen och slutade på kvällen. Jag tror filmerna är ca 11.5 timma tillsammans. Numera när vi vill se filmerna så börjar vi titta på första filmen när Seth har somnat. Efter ett par timmar, blir vi för trötta och går och lägger oss. Ett par kvällar senare, när vi båda är hemma kan vi fortsätta. Sist vi såg alla tre filmerna tror jag det tog 10 dagar. Ja, så är livet nu, när vi har en liten son. Ikväll ska vi börja se första filmen. Hoppas vi orkar se hela första ikväll... vi får se. 

  

   Pretty nice to look at... hi hi


      

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan min älskade vän!



Åh vad jag saknar dig nu när jag kom in på din blogg!!!! Vi måste försöka träffas snart igen!



Kramar Malin

2008-11-19 @ 15:29:12
Postat av: Miranda

åh vad jag älskar sagan om ringen! och aragorn är läckerrr! kul att du har blogg! :D

2008-11-19 @ 22:07:41
URL: http://mirandaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0