Typ frisk igen

Idag var jag på jobbet. Det funkade bra, men jag var trött! Är inte helt frisk ännu, men på onsdagar har jag handledning till min steg 1 patient. Detta är alltså en del av min steg 1 utbildning och den kan/får jag inte missa. Handledningen är i Västerås och när jag kom ut från huset där vi har handledningen var det vinterlandskap helt plötsligt. Det var moddigt och lite läskigt att åka till Fagersta. När jag lämnat jobbilen och flexat ut så åkte jag direkt hem till familjen Hallström där Seth var. Stefan lämnade honom där vid 17 tiden, eftersom han och några andra gubbar (förlåt Victor.) åkte och tittade på hockey i Leksand. Hoppas att det går bra för dem att åka hem, det verkar ha snöat något uppåt Dalarna också. Thomas (vår föreståndare i kyrkan) kommer få se en helt ny sida av Stefan idag när de för första gången ser på sport ihop. Stefan är inte direkt lugn när han tittar på sport. Han tycker om att vara högljudd och skrika och gapa på domaren och de som inte är Leksingar... När Seth var liten var han svårsövd och när Stefan tittade på sport - på sitt gapiga sätt - så vaknade naturligtvis han. Regeln blev att om Stefan väcker honom med sina skrik så får han också söva om honom. Detta ledde till att Stefan numer är lite lugnare när han tittar på sport hemma. Egentligen kanske inte det behövs längre för när Seth väl sover så sover han bra. Vi har flera gånger haft över 30 ungdomar här - med allt ljud som det innebär - utan att han vaknat. Men, det är klart, jag är rätt så nöjd med att Stefan inte skriker och gapar här hemma...

Hur blev det nu då med Sagan om ringen igår...? Jo, vi klarade inte av att titta på hela första filmen, men vi har nog bara tre kvart kvar ungefär. Ganska bra ändå. Undra bara när vi kan fortsätta... Imorgon kväll ska Stefan på ett möte, på fredag är han i kyrkan, som vanligt och på lördag och söndag kommer Göran och Stina från Örebro hit. Det ska bli sååååå kul!!! Vi kanske kan fortsätta titta på söndag. Ja, fortsättning följer av detta intressanta ämne ;0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0