Påskdagen

Ja, nu är det påskdag. Vilken härlig helg vi haft! Långfredagen har jag ju redan berättat om. Stefan och jag kollade faktiskt på en film och orkade se den till slut i fredagskväll. Vi kollade på Batman, the dark knight. Den var bra. Heath Ledger var suverän som Jokern. Han var verkligen värd sin Oscar som han fick postumt. (Stavas det så?) Vad sorgligt att han inte lever längre, dels för att han var så ung och har barn och allt och dels för att han inte kan spela in fler filmer. Jag har gillat honom sedan jag såg första filmen med honom: "10 orsaker att hata dig" . Till och med Stefan tyckte Batmanfilmen var bra och han brukar inte gilla såna filmer. Det är jag som är en såndär superhjältarfilmnörd...

Igår hade vi strålande väder och ca 20 grader varmt! UNDERBART! Vi åt frukost på sängen =) och gick sen ut så Seth fick leta efter ett påskägg i trädgården. Han hittade den, men lite hjälp, i ett träd. Oj, vad glad han blev. I ägget var det en burk med kulor, som han älskar, och godis förstås.


Sen tog vi en promenad upp till Ö&B för att köpa en ringklocka till hans cykel. Han cyklade hela vägen dit och hela vägen hem. Duktigt tycker jag. Det tog sin tid, men det var ju sååå skönt. På vägen från Ö&B hittade jag äntligen tussilago!!!JIPPI!!!

Skålarna som syns i bakgrunden har jag drejat själv. Jag fick av mamma förra året, att testa på att dreja. Det var roligt!!!

Mitt på dagen kom familjen Åkesson. Oj, vad roligt det var. Vi trivs så bra med dem. Barnen leker så bra ihop. Dessutom har de så fina och duktiga barn. De tar hand om varandra och om Seth. Vi vuxna kunde sitta mycket och prata och umgås. Idag var vi i kyrkan på ett jättebra möte och firade Jesus uppståndelse! Stefan predikade och jag och Robert sjöng! Det är så roligt att sjunga ihop! Wilma och Lukas var med och sjöng på en sång också och det lät sååå bra.
Vi slutade sen vår dag tillsammans med Tacos ute på altanen. Seth ville att jag skulle ta ett kort på honom och påskmusten. Haha. Så det gjorde jag!


Eller, dagen tillsammans med Åkessons slutade med att vi satte oss mot väggen i solen och drack kaffe och barnen blåste såpbubblor. Det är såna stunder man bär med sig i hjärtat!

Tack för en jättetrevlig helg!!!

Imorgon ska vi träffa Myrsells! Ska också bli jättehärligt! Det var länge sen nu.

Glad fortsättning på påsken!


Blessings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0