hej igen

Ja, nu har nästan hela långfredagen gått. Seth ska snart sova och Stefan och jag har tänkt att kolla på någon film - det var riktigt länge sen vi gjorde det. Jag vill bara visa lite bilder från vår dag innan.

Vi var ju som sagt i kyrkan på förmiddagen. Här är ett kort på Seth och mig, som vi tog själva...


De hade dukat så fint med påskliljor och godisägg i äggkoppar. Mysigt och fint, tycker jag.
 

När vi kom hem från kyrkan åt vi bara lite middag och sen åkte vi till älven och matade lite fåglar. Vi trodde vi skulle möta änder, men det var mest fiskmåsar... Men det gjorde ju inget. Vi fick mata lite fåglar och Seth var glad som en lärka... =)






Fiskmåsarna kunde fånga brödbitarna i luften, vilket Stefan tyckte var roligt...

Sen satte vi oss på en bänk, eftersom vi glömde filten, och fikade lite.



Jag har fått lite tupperware från min farmor och det är riktigt bra. Vi använder dessa fina 70-talsmuggar jämt när vi har picknick.

Fina va?!?! Ha ha

Igår letade jag ju efter tussilago för att sätta i en rolig, annorlunda vas, som jag fick av mamma och pappa när jag fyllde år. Jag hittade lite blommor vid älven och hoppas att de inte är fridlysta eller nåt... 



När vi kom hem från älven satte sig Stefan och jobbade lite för att vi ska få umgås i kväll, han och jag. Seth och jag tog en promenad/cykeltur. Oj, vad fort han cyklar nu. Bitvis fick jag springa för att hinna med, men det är ju bra motion =) Det värsta är när han hamnar före mig och vänder sig om och tittar efter mig för då följer styret med åt det hållet han tittar åt, vilket gör att han flera gånger är nära att välta. Men det är väl så man lär sig...
Vi satte oss sen och målade varsin kyckling, som jag köpte för ett tag sen. Det var mysigt att sitta tillsammans och pyssla. Han är nämligen inte så mycket för att pyssla och har inte så mycket tålamod att sitta still för att måla eller så.





Det var vår dag, so far... Hoppas Stefan har jobbat färdigt, så vi kan kolla på en film tillsammans...

Blessings

Kommentarer
Postat av: Lina

Hallå! Vilken mysig dag ni ser ut att ha haft =)Vi var oxå ute på förmiddagen i det härliga vädret! Vid lunch åkte vi till svärmor för att få lite påskmat, Lennarts bror med sambo hade oxå kommit från stockholm. Det var roligt att träffas, sist var ju i julas..och barnen älskar dem!! Roligt att se att magen även växt (fast den var liten)de väntar ju i början på juli. I kväll blir det film här hemma oxå =) Ska bara få stora tjejen i säng först! Ha en fortsatt sköön påsk! Kram Lina

2009-04-10 @ 19:57:05
URL: http://homebylina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0