1/12

1:a december innebär att man får börja öppna adventskalendern. Vilken lycka! För tre år sedan fick vi denna fina handsydda adventskalender av svärmors bästa väninna, (är typ som Stefans moster, men inte biologiskt). Denna kalender är full av paket med godis i. Den får han öppna på eftermiddagen. På morgonen har han en chokladkalender - eller två. Hans stora kusiner skickade en chokladkalender med Blixten på, som han fick idag. Vilka snälla kusiner!!!


Idag tog vi en tur till en affär här som heter Pickaboo. Där finns massor av godis och massor av grejer. Hittade två fina krukor - 10 kronor styck - som jag köpte och gjorde miniarrangemang i. Bordsen, julstjärna och äpple som är glaserad.

Mmm, jag älskar att få pynta!!!

Mamma har tagit sig an vår ENORMA strykhög i tvättstugan. Det var skönt för mig =) Vilken snäll mor tuta jag har =) Hon hade sällskap av katterna hela tiden.

Katt i tvättmaskin =)


Dagens barncitat:

Inne i grisen finns det korvar och skinkor. Och i rumpan på den sitter
syltan och väntar på att bli uppäten..
LARS 6 ÅR

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh vilken fin blomgrupp du har pyntat ihop :o) Kul också när man får handla billiga saker som dessutom är fina! Dom där barncitaten är ju bara för roliga...thihi



kram L

2009-12-01 @ 20:28:15
Postat av: Linda

Härligt med snälla mammor =0)

Kul att du vill vara med i utlottningen av receptboken! Lycka till!

Kram Linda

2009-12-01 @ 22:58:45
URL: http://vardagensguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0