Julen

Jag har bara skrivit om julen i form av gemenskap med familjen och julklappar och det som är runtomkring. Detta är oerhört viktiga grejer, såklart, men jag vill också skriva lite om vad julen verkligen handlar om...

För mig och många andra handlar ju julen om Guds kärlek till oss människor.

"Så mycket älskade Gud världen att han gav oss sin son, för att alla som tror på Honom inte ska dö utan ha evigt liv."  Joh 3:16

Det är ju det som julen handlar om egentligen! Gud älskar oss så mycket att Jesus föddes hit till oss för att leva och sen dö och uppstå, allt för vår skull - och födelsen firar vi under julen. Jag misstänker att den exakta tiden för Jesus födelse inte stämmer, men det spelar ju ingen roll. Det är just firandet av att Han föddes som är det viktiga. Genom att Han kom hit, så kan vi få tro på Honom och vara Hans vänner. Det är stort!



Dagens barncitat:

När ett barn blir fött blir mamman så glad att hon exploderar
Hedda, 5 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0