Ett par härliga bibelord

"Och kärlet som krukmakaren höll på att göra av leran misslyckades i hans hand. Då började han om och gjorde av leran ett annat kärl så som han ville ha det. Och Herrens ord kom till mig och Han sa: Skulle jag inte kunna göra med er så som denna krukmakare gör? Se som leran är i krukmakarens hand, så är ni i min hand."  Jeremia 18:4-6

Detta är ett så härligt bibelord, tycker jag. Ibland känner man sig bara så misslyckad, kanske för att man gjort något riktigt misslyckat, eller också kan man känna sig så ändå. När jag känner mig så, så burkar jag tänka på detta bibelord. Jag blir aldrig misslyckad inför Gud. Han kan hjälpa mig och forma mig till något bättre. Det är aldrig kört, liksom. Det är väl en härlig tanke?


Här är ett till (av många) härligt bibelord...

"Frukta inte för jag är med dig, jag har kallat dig vid namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så ska de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, ska du inte bli svedd, lågan ska inte bränna dig. För jag är Herren din Gud. "  Jesaja 43:1-3

Jag är ju troende och tror att Jesus alltid är med mig. Jag tror dock inte att jag är bevarad från allt ont som finns här i världen, bara för att jag är kristen. Vi människor kommer alltid vara tvungna att gå genom vatten, strömmar, eld och lågor (alltså jobbiga saker i livet) men vi behöver inte gå igenom det ensamna! Vilken skillnad! Han finns med och går med oss när vi ber Honom. Jag skulle aldrig vilja vara utan den vissheten. För mig är detta en trygghet och många gånger har jag känt en enorm frid - i väldigt jobbiga situationer - och det är ju just för att Han är med.

Ja, detta var några funderingar från mig ikväll...

Blessings

Kommentarer
Postat av: Stina

Tänkvärda ord som man behöver höra. Tack för att du la in dom på din blogg Kramiz

2009-02-02 @ 21:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0