Nä, nu blir jag lack...(som man sa för länge länge sen)

Ärligt talat, vad är det för skönhetsideal som vi lever med?
Jag har egentligen tänkt att jag inte ska ge mig in i olika debatter i min blogg, men nu måste jag ändå skriva något om detta, känner jag.
Jessica Simpson är en sångerska, som även testat på skådespelaryrket. Ingen favorit hos mig, men hon kan ju sjunga och så. Hon är en snygg tjej, som varit väldigt smal. Nu har hon visst gått upp ett eller två kilo och nu skrivs det om henne i hela världen. Hon kallas tjock och fet. Ärligt talat!!! Hon är ju inte tjock, hon ser helt normal ut. Vad är det för skönhetsideal vi har? Är det konstigt att unga tjejer svälter sig för att vara smala och perfekta?! I mitt jobb möter jag tjejer med höga krav på sig själva och en känsla av att aldrig duga. De svälter sig, har stark ångest och skär sig för att dämpa ångesten. Är det så konstig att de mår dåligt när det är detta de möter vart de en tittar i media??? Visst ligger det mer bakom att de inte mår bra, men detta är ju helt klart en del av det. Nä, jag blir riktigt uppretad av detta. Låt människor vara som de är! Låt det finnas mångfald i världen. Hur trist skulle det inte vara om alla såg lika ut? Varför är Size 0 ett ideal? Ett ideal där man inte får äta och må bra!



Detta är Jessica Simpson (en tjock Jessica Simpson enligt viss media)
Här är en länk till en av artiklarna om henne.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article4281738.ab
Det är bra att hennes syster försvara henne tycker jag!

Inte vanligt att jag blir uppretad, men nu blev jag det och nu har jag skrivit av mig....
Nu ska jag kolla på Vänner och skratta en stund! =)

Blessings

Kommentarer
Postat av: Robert

Håller med dig Maria; Det är märkligt att yta är det som betyder nått, vare sig det gäller utseende, bilar, hus, prylar...

Nått helt annat: Här hemma har vi inte begåvats med andra tv-kanaler än de som är gratis, vilket innebär att vi aldrig har sett Vänner. Nu har jag dock fått låna säsong 5 av en kollega och oväntat nog tycker både P och jag att de är roliga...



Må så gott

Kram

2009-01-31 @ 23:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0