Ängeln som håller handen.

När Seth var mindre sjöng jag ofta en godnattsång för honom när han skulle sova. Nu på senare tid blir det de sånger som han själv föreslår, såsom Pepparkaksgubbarna, Blinka lilla stjärna, Izors sång (söndagsskolesången) osv. Häromkvällen sa han att han ville att jag skulle sjunga den med ängeln som håller handen. Jag förstod inte först vilken han menade, men så kom jag på att det ju var den som jag sjöng mycket förr. Tänk att han kom ihåg den. Det var ju rätt länge sen jag sjöng den.


Så här går den sången:

Nu i ro slumra in allra käraste min
Låt en ängel ta din hand bort till drömmarnas land
Och låt tankarna fly till en ny dag ska gry
Och låt tankarna fly till en ny dag ska gry

Och en ängel du ser när i drömmen du ler
Som i lysande prakt vid din säng står i vakt
Och med kyss på din mun vaggar hon dig i blund
Och med kyss på din mun vaggar hon dig i blund.

Den är så fin!
Jag hade hört den förut, många gånger, men lärde mig denna text utantill när jag sjöng den på en sexårings begravning för några år sedan.  Det var jobbigt att sjunga på ett barns begravning, men jag kände mig hedrad som blev tillfrågad och fick göra det. 

 

I övrigt så är Stefan feberfri idag och det är skönt - riktigt skönt!
I går var ju Seth hos, Sofia, Anton och Noah en stund innan jag kom hem från Västerås. Nu pratar han hela tiden om att han vill dit igen. Idag när jag hämtade honom ville han att vi skulle åka dit istället för hem. Det är så skönt att han har så lätt att vara hos andra! Vi har ju inte haft några bekymmer med att lämna honom hos Berit heller. Det är skönt och vi hoppas det håller i sig!
Han är vår egen lilla ängel!!!



Blessings


Kommentarer
Postat av: Therese

Mia, som jag saknar dej...

Det slår mig speciellt efter att vi har pratat i telefon.. då blir det som så påtagligt att du inte finns här, här där du ska vara!! Men men... Jag är ändå så glad och tacksam att du finns i mitt liv, även fast de e på avstånd!!



Ja, visst e den söt den sången, visst!! Den brukar jag sjunga för min lilla flicka oxå..



Love you min vän!!

PUSS

2009-01-22 @ 20:44:22
URL: http://pyretsparon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0