Furuvik

Idag styrde vi kosan till Furuvik. Vi mötte upp Myrsells där och fick en härlig dag tillsammans.
På väg till Furuvik kommenterade jag att  vi passerade fina hus, varpå Seth sa att han tyckte de var fula =) Då sa jag att det får ju han förstås tycka och då utropade han med en glad och sprudlande röst: "TACK mamma!!!" Ha ha. Humöret växlar fort...

Vi var inte ensamna på Furuvik. Det var en personal som sa att det är så mycket folk bara ett par gånger per år och idag var alltså en sådan dag. Men vi fick plats och vi hade härligt väder och härligt sällskap! Här kommer lite bilder från dagen:


Påfågelhane, som gör sig till för en hona. Ståtliga djur.


Vi började dagen med att fika. Som ni ser är vi lite frusna, men det blev sol och varmare efter lunch.




Seth är nöjd.


Man fick gå in i en hage och klappa getter. Har aldrig träffat så snälla getter (har i och för sig inte träffat så många getter i mina dar...) De låg och sov och de stod och åt och de låg och vilade, allt medan barn sprang runt dem och klappade dem.


Det fanns även tivoli och Seth provade på en karusell och att få köra en bil alldeles själv. Ni kan ju gissa hur roligt han tyckte det var!!!! Oj, oj, oj. Tänk att få köra runt i en bil själv och styra och gasa osv. Lyckan var gjord. =)


Dagen i Furuvik avslutade vi med glass.

Eftersom vi var i trakten kring Gävle stannade vi till på Valbo köpcenter och åt en sen middag på IKEA.


Seth och Simon lekte i deras lekrum när Lina, Stefan, jag och William gick genom IKEA och handlade lite. Lennart och Amanda handlade andra grejer i en annan affär. (Lina fyller 30 på måndag!!!!)

Ja, det var vår dag i korthet. Är JÄTTETRÖTT nu. Är ju inte van att vara vaken vid denna sena timma =O), men jag börjar vänja mig. Det är ju SEMESTER!!!!

Kommentarer
Postat av: Birgit och Lovisa

Hej hej! Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft...



Vi sitter och tittar på en glugg i väggen. Roger och Marcus sliter och svettas och barnen leker sjukhus. Snart ska vi äta lite mat och åka iväg till Hallsberg med barnen.



Snart kommer ni hit...JIHOOOO!!!!!



Kram på dig och hälsa grabbarna.

2009-07-23 @ 11:59:20
Postat av: Sofia

Hej vännen!

Tack för sms.et igår, du är så gullig. Ja, jag kommer iväg imorgon! Hjälp, va konstigt det känns att åka utan familjen.... Nyttigt tror jag, att klippa navelsträngen lite, haha...



Det är mysigt i Furuvik, jätte längesen vi var där, tror att N var typ 1 år eller så.... Kanske dags igen, eller?!

Hur som helst, ses när jag kommer hem. Om inte annat så på bröllopet! Övade ihop igår inför vigseln, tror att det blir bra. Ha en fortsatt skön semester nu, njut av alla väder och alla stunder.



Kram S

2009-07-23 @ 13:15:16
URL: http://marintbysofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0