Nu är Kastös här

Stefan och Seth har börjat sin semester, men jag jobbar fortfarande. Känns faktiskt segt att gå till jobbet när jag vet att de är hemma. Igår kom dessutom Stefans bror med familj hit och ska vara här några dagar - och jag jobbar... Men men, om knappt en vecka är jag också ledig =)
Igår när jag kom hem möttes jag av Seth och mellanflickan Kastö, som är åtta år. Innan jag ens hunnit in i huset (jag hann fram till trappen) började mellanflickan fråga om vi hade böcker på djur, som hon kunde måla av, eftersom hon under dagen upptäckt att hon har en talang att måla djur. Oh, vad härlig hon är! Hon pratar mycket, ljust, fort, mycket och... mycket. Härligt!!! Det är så mysigt att ha dem här!

Jag har tagit för vana att gå in till Seth och pussa honom på pannan innan jag går och lägger mig. Han brukar aldrig reagera, men igårkväll satte han sig förvirrat upp. Så sa han: "Jag ska sova, jag ska sova lääääänge." Ja, tänk om han verkligen kunde göra det... Ha ha.
I skrivandes stund sitter alla barnen i Seths rum och leker och de vuxna ligger i sina sängar och sover - utom jag som ska åka till jobbet nu, när frukosten är uppäten.

Hoppas du får en fin och bra och välsignad dag!

Blessings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0