Mycket och inget

Som ni säkert lärt er nu, så gillar jag att visa mycket bilder från vår vardag. Här kommer ytterligare en bildkavalkad från vårt liv och denna lördag den 11/7 =)

Jag har puzzlat färdigt mitt puzzel. Här är resultatet. Första bilden är den på kartongen och den andra är det jag puzzlat: alltså framtiden av det som händer på kartongbilden.
 
Tryck på bilderna så blir de större.

Morgonen började med att Seth kom in till oss och frågade vad klockan var och eftersom den var prick 6 fick han gå in till mormor och morfar. Han tycker det är så mysigt och pratade oavbrutet med mormor och morfar. Han tog även in bilar (leksaksbilar förstås) som han parkerade på hela mormor. 

Mormor och Seth, med två nappar. Han tycker att han är hemskt rolig och det komiska är att vi också tycker det =)

Vi fikade naturligtvis i mammas och pappas sängar =)

På förmiddagen åkte vi till Norberg och Elsa Anderssons café. Mmm, det var gott.


På torget i Norberg hittade Seth en liten fontän och en dricksvattengrej. Det var hemskt roligt att leka med denna.


Man kan säga att han blev blöt =)



När vi kom hem stod regnet som spön i backen och det blev mörkt och åskigt. Det var så mörkt att det kändes naturligt att tända ljus när vi åt vår köttfärslimpa och potatis.


På eftermiddagen klarnade det lite (ja ja, det regnade inte iaf) och då tog vi en tur till vår "berömda" visentpark. Mamma och pappa har aldrig sett Avestas visenter, men nu har de sett dessa fantastiska djur hm =)


Samtidigt som vi kom dit var det ett gäng pensionärer med sina veteranbilar där. Vet inte om visenterna eller de veteranbilar som stod på parkeringen var roligast...


Seth brukar ju vilja ta kort också och det fick han när vi var därute i parken.
Han bad mamma, pappa och mig att ställa upp oss så att han kunde ta kort på oss. (Stefan var hemma och förberedde sin predikan).

Visst blev det bra? Han är duktig på att ta kort.

Nu ikväll har vi ätit tacos och bara umgås. Mysigt!

Här kommer några utdrag ur några samtal jag hört härhemma nu under helgen:

Mamma och pappa tittar på något på Tv.
Pappa: "Jag skulle vilja köpa en sån" . (Han pratar om en flakmoppe.)
Mamma: "Vad ska du ha en sån till?"
Pappa: "Te o åke på..."  (sagt på bred östgötska.)

Ha ha jag skrattade gott för mig själv.

Vi pratar om att vi ska åka och titta på Visenterna.
Seth:  "Ska vi åka och titta på vicementerna?" (Har lite svårt att säga Visenterna, men försöker...)
Mamma: "Ska vi titta på cementerna". (Skämtar lite med Seth.)
Seth: "Nä, det är ingen betong..."

Hur han vet att cement kan bli betong, vet jag inte. Han slutar aldrig att förvåna....

Avslutar med ett kort som Seth tog på en av bilarna.



Blessings

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ojojoj, vilken kusin barnen har! Skrattar högt när jag läser om hans betong och cement. :-)

Ser fram emot att träffas! Så välkomna hit!!!!!

2009-07-13 @ 13:41:14
Postat av: mum

Tack för en mysig helg tillsammans, trots att vi alla var lite trötta, men Seth piggar ju upp den allra tröttaste..

2009-07-14 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0