Nu är jag tillbaka

Hej igen.
Nu är vi tillbaka från Nyhem. Oj, vad bra det var!!!
Jag och Seth åkte till mamma och pappa på tisdageftermiddagen med ett litet middagsstopp i Örebro hos min bror. När vi kom fram till mamma och pappa var Seth så uppspelt så han somnade inte förrän 22. Trots en sen kväll vaknade han efter 6 och var i full gång. Jag åkte iväg efter frukost mot Nyhem. Seth var glad att få vara hos mormor och morfar alldeles själv. =) Det var så härligt att få åka själv i ca två timmar. Jag satt och lyssnade på Steven Curtis Chapman och tittade på den otroligt vackra naturen som är i södra Östergötland. Det är ängar med smörblommor, prästkragar, kossor och sten. Riktigt idylliskt. Tänk att ha fått växa upp i en sån idyll! Vilken tur jag haft.

Det var skönt att komma fram till Nyhem och få träffa Stefan igen. Vi gick på bibelstudier och umgicks med vänner från hela Sverige. Underbart! En kväll var det en kör från Chicago som sjöng. Det var riktigt drag! Tänk en svart gospelkör!!! Det gungade och de fick hela den svenska stela publiken att stå upp och dansa. Inte dåligt va?!

Det var så härligt att se dem. När de gick upp och ner på scenen så gick männen först och ställde sig och hjälpte kvinnorna, så att de inte skulle ramla i sina höga klackar. Riktigt rart tycker jag...

Vi tog även en tur in till Jönköping och A6 och shopade lite...

...och fikade gott =)

Det var roligt att få vara på Nyhem själva. Vi hann verkligen träffas, bara Stefan och jag och även träffa och umgås med vänner som samlas från hela Sverige. Men det var allt härligt på lördagen när Seth kom tillsammans med mamma och pappa. Man saknar allt sin plutt när man är ifrån varandra ett par dagar. Vi är ju inte vana vid det...

Ja, summa summarum: Vi har haft en toppenmidsommar! (Men det är skönt att vara hemma tillsammans igen.)



Blessings

Kommentarer
Postat av: designhappens

Viss är det väl härligt på Nyhem!!! Pga lång kö till tacotallriken blev vi sena in i hallen på onsdagskvällen så vi stod högst uppe på "läktaren" och njöt av gospelkören. Verkligen mäktigt när hela hallen sjunger med. Blev olidligt varmt där uppe och ståplats med systerdotter 4 ½ år så efter en timme gick vi ut. Har blivit mest korta stunder inne på möten och en hel del slölyssnande och glassätande på filt i backen istället. Däremot flitiga barntältsbesökare, älskar att vara med, tur att syster har barn i rätt ålder när nu min tjej går på tonårsmöten. tänk att vi var där samtidigt, hade varit kul att ses IRL/kram Maria

2009-06-25 @ 22:22:57
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0