Födelsedag

Idag fyller jag och mamma år. Mamma fyller 60 år, så vi är hemma hela helgen och firar i dagarna tre. Det är riktigt mysigt att fylla år. På morgonen firar vi med tårta och paket i sängen. MYSIGT!!!

Vi kom till Kisa igårkväll vid 21 tiden. Seth hade då inte sovit något i bilen. Normalt somnar han runt 19, men igår somnade han alltså vid 22. Vi tänkte att nu sover han nog länge på morgonen, men ack vad fel vi hade... Han vaknade 5:00!!! När klockan slog 6 sprang han in till mormor och morfar och sjöng för mormor. Det var mysigt att höra. Jag gick och la mig i morfars (min pappas) säng, som jag brukar när vi firar födelsedag tillsammans.


Födelsedagsbarnen och en glad Seth i väntan på tårta!!!


Paket och sång...


Seth hade köpt fina paket till mig, som han valt alldeles själv.

Två tuppar och12 små kycklingar, hade han bestämt sagt att jag skulle få, när han valde present till mig. SÖTNOS!!


Klockan var inte mycket, när vi åt tårta och myste...

Jag är en person som älskar att fira allt som firas kan! Att fylla år är för mig otroligt roligt, trots att jag numera är tant =)
Jag vill fira året som gått! Tänk att få fira att jag har en helt fantastisk man och son! Vilken gåva de är för mig! Jag vill fira att jag har en fantastisk familj: mamma, pappa, syskon med familjer, mormor och morfar, svärmor och svåger med familj! Jag har underbara vänner! Jag har en härlig församling. Jag har ett jobb och jobbarkompisar som jag trivs med!
Visst finns det saker i mitt liv att fira!!! Det är de sakerna jag vill fokusera på en sådan här dag och inte det som är jobbigt och tråkigt i livet.

Seth gillar att titta på Askungen numera. Eller "Kaskungen" som han säger =)
När Stefan och Seth var och köpte paket till mig så såg Seth tallrikar och muggar med Askungen på, så nu har han talat om för oss att han vill ha såna när han fyller år och har kalas. Vi får väl se om han fortfarande vill det när december kommer... vill han det får han naturligtvis det, men jag tvivlar på att han kommer ihåg det då.

Nu på morgonen när vi åt frukost så frågade jag Seth om han vill följa med ner till Kisa och handla lite. Svaret jag fick var: "Nä, jag ska vaja hos mojmoj och mojfaj och djicka kaffe!" Haha. Jag hoppas han följer med ner och somnar lite i vagnen, för annars blir denna dag låååång. Han har bara sovit 7 timmar och han brukar sova 11...

Ja, mer uppdateringar om detta födelsedagsfirande kommer!
Mor tuta, 60 år!!! Det kan man inte tänka sig när man ser henne!! Idag kommer min mormor och morfar och firar lite. Ikväll kommer Marcus, Lovisa, Hugo och Alva och imorgon kommer Åsa, Janne, Albin och Hanna. Då ska vi ta kort på hela familjen. 5 småbarn!!! Lycka till Pelle, som ska ta korten. Tur att han är en duktig, prisbelönt fotograf!!! Jag är inte avundsjuk på honom heller...=)
På söndag ska vi äta middag tillsammans med några av mammas vänner, min svärmor, Marcus svärföräldrar och Åsas svärmor och förstås mormor och morfar och alla vi syskon med familjer. Härligt! Blir verkligen firande i tre dagar!

Blessings

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Graaaaaaaattis!! Vilka härliga bilder från ert tiiiidiga firande imorse ;o) Ni syntes ha det riktigt mysigt! Jag sitter på jobbet och räknar ner minutrarna tills jag får åka hem och packa in allt i bilen för att sedan hämta barnen på dagis. Hugo tycker det ska bli så spännande att han ska få hämta pappa på hans "dagis" idag...ombytta roller med andra ord :o) Gullungen! Sen så kommer vi och joinar er...men tills dess får jag önska en fortsatt trevlig födelsedag. Vi ses snart! Kram Lovisa

2009-03-20 @ 10:46:44
Postat av: Lina Myrsell

GRATTIS, GRATTIS!!! Vad mysigt ni såg ut att ha det =)om än lite tidigt men det är väl så det brukar vara...ha det nu såå skönt hemma hos mamma och pappa. Vi får mysa nästa fredag på tjejkvällen=)

love you, kram kram Lina

2009-03-20 @ 11:13:34
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Sofia Lygdman

GRATTIS vännen! Hoppas du haft en skön födelsedag hittills, den är ju inte slut än.

Kram Sofia

2009-03-20 @ 18:52:27
URL: http://www.marintbysofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0