Uppdatering

Ja, nu har vi firat mor tuta i tre dagar. Det var såååå roligt!!! Barnen lekte bra med varandra, nästan hela tiden =)
På fredagen var min mormor och morfar och firade mig och mamma. Det var en mysig stund, med dem. På fredagkvällen kom ju brorsan med familj och firade mamma lite (mig firade de förra helgen). På lördagen kom syster yster med familj och vi var samlade allihopa... Då skulle det tas kort av Pelle, som jag berättade om och det gick JÄTTEBRA! Barnen var så duktiga. Ska bli spännande att se hur bilderna blev. 13 stycken, som ska se bra ut - samtidigt... Tur att Pelle är duktig.
Här kommer en massa bilder från helgen och kommentarer på dem, så ni får se hur helgen var...



FREDAG


Vackra blommor till 60 åringen.



Bara ett fint kort, som Stefan tog...


Min underbara morfar Elias, som Seth är döpt efter. (Alltså i andra namn, eller egentligen tredje namn, eftersom han har tre namn...) Min underbara mormor var också med denna dag och vi hade en sån här härlig stund då vi umgicks. Ni vet en sån där stund, som finns kvar i hjärtat...


Ja, vad ska man säga. Vad gör inte mormor för sitt barnbarn. Här ligger 60 åringen på golvet och låtsas att hon är en val.


Seth somnade en liten stund. Tur var väl det, eftersom han sov fyra timmar mindre än vanligt....



Det var underbart väder i helgen. Vi gick ut en stund och lekte med såpbubblor.


Det var roligt, för oss alla tre... Man blir som barn på nytt, när det är vår i luften.(Här i Avesta är det fortfarande massor snö... känns lite trist faktiskt. Typiskt att vi människor aldrig är nöjda med vädret hi hi.)


LÖRDAG


Hugo, Seth och Alva kollar på film.

På lördagen vaknade Seth jättetidigt igen. Det är för spännande att vara hemma i Kisa. Han vill så gärna in till mormor och morfars säng och fika och leka med bilar... Denna dag var Hugo också med. Alva sov lite längre, men kom hon också efter en stund.

Sedan kom som sagt min syster. Som tur är så får vi plats i stora rummet allihopa när vi ska äta.


Det är rörigt, men roligt att vara samlade allihopa.


Morfar/farfar och Alva myser.


Min fina fina bästa mamma. Tänk vilken välsignelse att få ha en sådan mamma och pappa, som jag har.


Mormor/farmor och Alva myser.

SÖNDAG

På söndagen åkte vi till Ulrika, ett litet samhälle mitt ute i ingestans, men fortfarande i Östergötland. Dit var också mammas närmaste vänner bjudna och jag och mina syskons svärföräldrar med, samt min mormor och morfar och mormors bror. Det var en sån här härlig fest med roliga tal, sång och lite tävling.




Sötaste Hanna...


Det fanns mycket plats för barnen att leka på. De satt inte stilla många sekunder åt gången. De lekte jättebra. Killarna är lika gamla och har jättekul ihop. Hanna hängde på dem också, hon är ju bara ca ett år yngre. Killarna accepterar henne och hon får vara med och leka. Det är roligt att se. Alva är ju lite för liten för att hänga på än, men hon kröp mellan sin farmor och mormor och skötte sig exemplariskt.


Naturligtvis skulle vi försöka få barnen att sjunga lite för mormor/farmor. Det gick bra. De sjöng "Herren är Gud", "Vi reser hem till himlen" och "När det stormar". Morfar/farfar spelade dragspel till. De är ju så härliga barnen. Det blev inget kort där alla syns, men de är med allihopa...


Alva sjöng inte så mycket, men dansade desto mer...



Mormor/farmor med Hanna och Alva.



Månne hon blir fotomodell...


Lovisa och Alva.


Jag, festiordninggjord...

Tänk vad roligt det är att vara hemma och träffa hela familjen, men tänk vad skönt det är att komma hem till sitt eget hem igen... Det är något visst. Nu sitter jag i min säng och bloggar och väntar på att CSI ska börja. Gissa om vår Sid är kelig nu, när vi kommit hem. Han ligger som ett plåster på mig =)





Nu har jag uppdaterat lite om vår helg. Nu väntar en vanlig, men fullspäckad vecka...

Blessings


Kommentarer
Postat av: Therese

Mia, min fina Mia!! VIlket otroligt fint kort på dej!! DU är så vacker min fina vän!

2009-03-23 @ 22:14:35
URL: http://pyretsparon.blogg.se/
Postat av: mum

Tack för en underbar helg.

Vilken lycka för Sid att ni kommit hem.Jag tror Taggen hälsar, han sitter framför mej och spinner (drönar).

Mysiga kort.

Kramisar mum o dumkatt

2009-03-24 @ 08:09:26
Postat av: Lina

Åh, vilken mysig helg ni ser ut att ha haft!!

Men jag måste bara få säga vilket fint kort det var på dig!!! verkligen, du var så fin =)

Ser fram emot en mysig tjejkväll på fredag!

Kram kram Lina

2009-03-24 @ 08:34:39
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Många fina kort...nu vet jag vilka jag INTE ska lägga in på min blogg ;o) Det var en helt underbar helg som jag kommer att leva på lääänge!! Angående fotot på dig så håller med föregående talare! Du är min fina svägerska!!! Kram på dig, nu ska jag fortsätta ta hand om en sjuk liten Alva.

2009-03-24 @ 09:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0