Vår helg

Ja, nu var det ett tag sen jag bloggade, men det har liksom gått i ett här i Dalarna denna helg...
Det började med att  Lina kom hit på fredageftermiddagen för att ha lite tjejkväll och kolla finalen på Let´s dance. Det var roligt och skönt att bara få umgås, som vuxna, utan barn som springer runt. =) Vi älskar våra barn, men ibland måste man få vara bara vuxen...
När jag nattade Seth hann Lina göra tacos och fruktsallad. Det märks att hon är trebarns mor, för hon är grymt effektiv =)



Fin fruksallad, med två barnskedar. Ha ha. Jag har inga "långa" teskedar...


På lördagen var förmiddagen en arbetardag. Stefan grejade ute och jag inne. Seth var med ute ibland och inne ibland. Men fikat tog vi i Seths rum, på hans egen begäran...


Stefan och Seth ute och jobbar =)


På eftermiddagen skulle Frida och Mirre komma, så Seth och jag bakade en kladdkaka. Seth sa glatt att han kan själv och så började han vispa och så var det kaksmet på hela mig och lite överallt i köket. =) Det syns inte på kortet hur kladdigt det var... Det blev till att tvätta kläder =)


Frida lär Seth dumheter... =)

Han var så glad att Mirre och Frida var här. Han höll låda hela eftermiddagen, tills han fick gå och lägga sig.
Då började vi spela Buzz. Det är riktigt roligt!



20:30 släckte vi alla lampor i huset och tände ljus istället, eftersom det var Earth Hour... Vi började spela TP istället, i ljuset av stearinljus... Sådär lätt... Det var svårt att se vilka frågor som var gröna och vilka som var blåa...

På denna bild sitter Stefan och försöker se vilka färger plupparna har. Blixten på kameran gör att det ser ljust ut, men det var det inte... Nästa bild visar lite av mörkret vi hade, men det blir för mörkt istället...



Det var länge sen vi skrattade så mycket, som vi gjorde denna kväll. Underbart.

Frida...

Idag, söndag, hade jag lite kalas för mina vänner här, efter gudstjänsten. Det är alltid roligt att få umgås!

William, Simon och Seth...


Fia, som kom ensam idag - skönt för henne, Amanda, Lennart och Lina.


Dessa två tokar, Jonas och Ulrica, kom lite senare, efter att ha varit borta hela helgen. Uppskattades mycket!!!

Nu har räkningarna blivit betalda och Stefan kollar på Sporten, så nu ska jag äntligen gå in och beställa ett fint halssmycke på http://www.wishdesign.se Jag tror det bl a blir denna:



Ja, det var vår helg det. Hoppas ni haft en lika härlig helg som jag har!

Blessings

Kommentarer
Postat av: Lina

Åååh, tack för en mysig helg med både tjejkväll och födelsedagskalas! Och det gick ju trots SJUKDOM IGEN!!

2009-03-30 @ 08:21:51
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Lina

Åååh, tack för den här helgen! Det var så mysigt med både tjejkväll och födelsedagskalas =) Och det gick ju, trots SJUKDOM IGEN!! Jag blir galen! Hur mycket ska man orka och hur mycket sjukdom kan man ha egentligen?? I alla fall nu ska jag försöka kolla lite föreläsningar på nätet, parallellt med snortorkning,supp i rumpan, saftpåfyllning och annat som hör sjukdom till =) Ha en bra dag! Kram Lina

2009-03-30 @ 08:26:27
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej igen! Det blev nått fel när jag skulle skicka kommentar, bara halva texten kom med? I alla fall, tack för helgen som varit det var mysigt! Nu ska jag kolla föreläsning på nätet samtidigt som jag torkar snor, "suppar" rumpor och fyller på saft =)Ha det gott! kram Lina

2009-03-30 @ 08:30:11
URL: http://homebylina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0