His strenght is perfect

Jag har en vän, som heter Zara, som går igenom en tuff period nu tillsammans med sin familj. Idag när jag åkte till jobbet satt jag och lyssnade på en av mina favoritartister, Steven Curtis Chapman. När jag lyssnade på en av sångerna tänkte jag på just Zara och hennes familj och kände att denna måste jag skicka till henne. Sen tänkte jag att jag ville dela med mig denna text till fler. Jag tycker den är bra och uppmuntrande. Vi kan vara så trötta och slut och inte orka med allt som händer omkring oss, men Han orkar åt oss. Vi behöver inte jobba på i vår egen kraft!

His strength is perfect

I can do all things
Through Christ who gives me strength
But sometime I wonder what He can do through me
No great sucess to show
No glory on my own
Yet in my weakness He is there to let me know

His strength is perfect when our strength is gone
He´ll carry us when we cant carry on
Raised in His power, the weak become strong
His strength is perfect, His strength is perfect

We can only know
The power that He holds
When we truly see how deep our weakness goes
His strength in us begins
Where ours comes to an end
He hears our humble cry and proves again

His strength is perfect when our strength is gone
Hell carry us when we cant carry on
Raised in His power, the weak become strong
His strength is perfect, His strength is perfect.


Steven Curtis Chapman





Mina tankar och böner är med Zara och hennes familj!

Blessings









 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilka ord av uppmuntran, jag tar också till mig dem.

Skönt att få dela bekymmer och känna att man inte måste bära allt själv. Tänk att ha en församling...

/Sofia

2009-05-19 @ 07:30:34
URL: http://marintbysofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0