"Suttonde maj"

Glad Norges nationaldag =) Jag tycker norrmännen är härliga som firar detta så glatt och stort. Idag fick jag lära mig att det är norrmän som har kommit på/uppfunnit osthyveln, gem och sprayflaskan. (Det var Ullis som visste detta)

För exakt ett år sedan föddes en underbar liten flicka som heter Alva. Vi gratulerar henne med Guds stora välsignelse =)

Förra året den 17:e maj snöade det!!!! Märkligt! Den första bilden här är från ett av våra äppelträd idag och den andra bilden är på samma äppelträd för exakt ett år sedan. Lite kul att se skillnaden. Äppelblommorna har inte börjat blomma än i år och förra året var de i full blom, när snön kom...


 

Det var ju en glädjens dag för Norge igår också. De vann stort på melodifestivalen. Jag tycker det är märkligt med melodifestivalen nu för tiden. Man har verkligen ingen aning om vilka låtar som kommer gå hem från år till år. I år gillade jag den låten som vann och det var länge sen det hände. Men vad hände med Grekland!?!?! Hur kunde det gå så bra för dem. Märkligt!

Idag var Seth på kalas alldeles själv för första gången. Han var såååå stolt. Det var en pojke i kyrkan som fyllde fem år. Han fick mat, kakor och godis. Han var så uppspelt och sockerstinn så han kunde inte somna nu ikväll... Men nu sover han.


Vårt päronträd i kvällens kvällssol.

Blessings

Kommentarer
Postat av: Bella

Tack snälla för din lyckönskningar till huset, det börjar nu kännas mer och mer som vårat hem och jag längtar så tills det är inflyttning till helgen!



Kramar Bella

2009-05-17 @ 21:41:22
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: designhappens

Du verkar ha haft en skön helg på alla sätt och vis. Det har vi nog med egentligen men mycket jobb:-), Ha en bra vecka/ Kram Maria

2009-05-18 @ 07:55:34
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0