Härliga helg

Jag var ju så glad att Seth sov till 9:30 den 1 maj. Gissa hur natten efter blev =) Jo, han var vaken mellan 2-5 och sov sedan till 8. Han låg mellan oss och pratade och sjöng och grät lite när vi sa att han skulle vara tyst. Stefan sov lite emellanåt under dessa timmar, men jag kan inte sova när Seth är vaken, så jag låg vaken i tre timmar... sådär kul, får jag säga. Men dagen blev riktigt bra ändå. Familjen trött tog med oss familjen härlig (Ullis, Jonas, Lucas och Oliwer) till Sala för att leka i en härlig lekpark som finns där. Vi fick UNDERBART väder och barn och vuxna hade riktigt riktigt roligt. Det är en fin och bra lekpark och trots många barn, var det inga problem att få plats.


Jonas hade kul...


Stefan och Seth hade också kul. (Man ska vara mellan 6-15 när man åker i denna rutschkana och man får inte, som vuxen ta ett barn i knät och åka... Hm... tur att vi inte såg den skylten förräns senare...)


Ullis och Lucas tar sig runt  en balansprövande bana.


Sötoliwer var med och balanserade =)


Seth tog sig också runt.


Sen tog Seth och jag oss en tur i en bil... =)

Vi var i lekparken några timmar på förmiddagen och när vi kom hem hade vi en arbetsdag i trädgården. Det var faktiskt riktigt härligt. Seth och jag började grundmåla lekstugan. Han var jätteduktig och var så försiktig när han målade. Och han spillde inte på sina kläder, vilket jag var orolig för att han skulle göra...


Målarmia


Vi målade också en hage som Seth hoppade på. Kul!


På kvällen kom Frida och vi kollade på en riktig tjejfilm "Just my luck". Stefan tittade på hela filmen. Imponerande med tanke på att han riktigt led under halva filmen, eftersom han tyckte den var för tjejig. Jag tyckte den var bra. Lagom IQ befriad =)

Idag, söndag, var vi i kyrkan på Söndagskul, som är barn och familjeinriktad gudstjänst. Det är alltid roligt att gå på dessa. Det är tävlingar, lottodragning, godisregn och bra teater som säger mycket bra till barn och vuxna. Vid 16 tiden började en Ishockeymatch mellan Sverige och Schweiz och då kom några hit och tittade på den. Najs!


Jonas, Stefan (som sitter bakom Jonas), Mats, Victor, Lucas, Seth och Frida och kladdkaka.

Vill bara berätta en sak till innan jag slutar skriva. När vi åker bil vill alltid Seth lyssna på en sång som går så här: "Coola killar och coola tjejer, lyssna noga på det jag säger. Om du vill va cool hela livet ut, så är det inte bara att se cool ut. Det måste komma innefrån..." osv. När Seth sjunger den blir texten så här: "Coola killaj och coola tjejej, lyssna goga vill ha tjejej..." Ha ha.

Seth hade lite feber nu, när vi la honom och jag känner mig rätt så vissen också, med värk i kroppen och lite feber. Får se om jag kanske blir hemma imorgon. Vi får se hur jag mår då och hur Seth mår... Känner mig glad och nöjd över en skön och vacker helg. Vi hann med mycket i trädgården och det var skönt. Jag hittade en enorm frid i hjärtat när vi var i lekparken i Sala och vi hade så härligt. Skönt när det blir så.

Blessings


Kommentarer
Postat av: designhappens

Nu ser jag att du har ett kistbord precis som det jag gjorde till Sälenlägenheten! Har du nått roligt i min kista? Vi skruvade igen vår då lägenheten går på uthyrning och vi inte ville att gångjärnen skulle överbelastas. Hade jag haft den hemma hade jag dock haft saker i den, tex spel. Ser att ni haft en härlig helg. Att vara med familj och vänner är att ha ett rikt liv/ Maria

2009-05-03 @ 21:19:50
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Svågern

Just My Luck var väl helt OK, vad jag minns... Menar du att min lille bror inte klarade av den?! Måste ha med mognad att göra - själv var jag en av tre män i en till 2/3 fylld salong på "En shopaholics bekännelser" för en dryg vecka sedan...

Å så mogen jag är - och i kontakt med min kvinnliga sida osv. ;)

2009-05-04 @ 13:50:36
URL: http://metalpastor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0