Bildkavalkad och GRATTIS bloggen - ett år!

Hej!
Idag har varit en härlig dag. I morse när vi vaknade snöade det! Oh, vad glada vi blev! Seth och jag hade planerat att träffa Ulrica och barnen idag. Både hon och jag skulle vara gräsänklingar på förmiddagen och när vi såg att det snöade bestämde vi oss för att gå ut i skogen och ha lite picknick. När vi möttes upp vid 10 tiden hade snöfallet blivit regn... Trist, men vi sa käckt till varandra att "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Så på med varma regntåliga kläder och ut i skogen.


Lagar en typ koja, som vi tänkte sitta under och fika.


Det är regnet som gör att bilderna blir suddiga. Seth syns tyvärr nte så bra...


Jag och kaffet =)


När vi kom tillbaka till Ulrica och Jonas hus var Jonas och några ungdomar från kyrkan där för att spela in lite grejer till "Lussebandyn". Pojkarna tyckte det var riktigt spännande att se Jonas försöka köra moppe =)


Buskillarna... De har sina egna lekar, som vi vuxna inte förstår jämt =)

Nu på kvällen var vi bjudna till Simon och Charlotte. Oh, de är så mysiga!!! Seth tycker så mycket om dem och var riktigt speedad innan vi åkte. Han kunde inte ens stå stilla. Han hade med sig sin bildvd och tittade på Byggare Bob stundvis. Charlotte, eller Kalott, som Seth säger, hade köpt hem hans favorit chips som han mumsade på. Vi andra åt GOD mat: Klyftpotatis, sallad, fläskfile och ädelostsås. Mmmm vad gott!



Seth tog kameran och tog några riktigt bra kort:

Jag och Kalott.


Simon


Stefan. Tavlan som är bakom honom fick de i bröllopspresent. En av Kalotts vänner har MÅLAT den. Wow, säger jag.


En härlig bild tycker jag. Han blir nog en duktig fotograf...

Seth busade hur mycket som helst med Simon. Simon är kusin med Seths kompisar Anton och Noah och Simon är van att busa med barn. Det märktes =) De lekte lejon och monster och jag vet inte allt. Roligt hade de. Man blir så varm i hjärtat när Seth skrattar så han kiknar.
Vi hade en härlig kväll med två härliga vänner =) Jag berättar mest om hur Seth hade det, men vi vuxna har också haft roligt och har skrattat mycket ihop ikväll, förstås.




Två kompisar =)

Ja, det var vår dag. En dag att ha i hjärtat och plocka fram ibland =)

Måste också säga grattis till min egen blogg, som idag blivit ett år!!! Tänk vad tiden gått fort och tänk vad roligt det är att blogga - fortfarande =) och tänk att ni följer min blogg! Det värmer i mitt hjärta vill jag lova! Tack för att ni tar er tid och läser min blogg!!!!
Stora stora kramar

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis till ett års bloggande Maria!

Kul inlägg med många kändisar. :) I like!

Kul att du skriver att Jonas försökte köra moppe...haha! Försöka duger i många lägen.

Ha det gott och hälsa familjen din. Kram!

2009-11-15 @ 13:44:58
URL: http://anglaprinsessan.blogg.se/
Postat av: designhappens

Stort grattis till 1 år med blogg!! Alltid lika roligt att läsa om er liv Kram Maria

2009-11-19 @ 10:18:11
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0