Bakdag

Idag har vi haft fullt upp Seth och jag =) Stefan har varit borta hela dagen. På förmiddagen träffade han Victor och efter lunch åkte han iväg till Borlänge med Thomas och några andra på någon typ av ledardag.

Jag har fått igenom att vi på jobbet ska ha en dag i veckan då vi bjuder på fika. Jag har gjort ett schema när var och en ska bjuda på fika och jag började med mig själv, så på onsdag ska jag bjuda på fika. Därför bestämde jag mig för att vi skulle baka idag.

När jag började plocka fram bakgrejerna satte sig Seth och målade. Han fick naturligtvis sällskap av en av katterna =)


Seth tycker det är roligt att hjälpa till.Här vispar han sockerkaka, som ska med till jobbet.


"Kan du le?" frågade jag och detta blev resultatet =)


Under tiden vi bakade gick den här skivan runt runt runt runt:

En jättebra barnskiva!!! Rolig att lyssna på även som vuxen.

Katterna försökte vara med och baka, men när jag lyft ner dem från bänken ca 100 gånger gav de upp och gick och la sig på bordet istället.


Denna sockerkaka med nougat i ska med till jobbet. Måste nog ta med något mer, eftersom den antagligen inte kommer räcka. Vi är ju så många i teamet nu.


Vi hann också med att baka två sorters bullar, oboymuffins, havrekakor med vit choklad i och chokladkakor. Recept från http://bagarstugan.blogspot.com förstås =)
 

Vi har hunnit med lite mer idag, men detta tog första delen av dagen =)

Nu sitter jag och funderar på om jag ska titta på en film eller på Körslaget... Svåra beslut i livet ;o)

Imorgon är det Söndagskul och då ska kören jag leder sjunga. Ska bli spännande! Efter Söndagskul drar alla som är där till badhuset Metropoolen och badar. Härligt va?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0