Sveriges bästa kristna låtskrivare?

Ska skärpa upp mig och blogga lite oftare! Har varit lite seg senaste dagarna. Tillfällig svacka hoppas jag =)

Idag har något historiskt hänt!!! Mamma och jag har chattat! Wow. Ha ha. Pappa och hon har skaffat skype, så vi pratar ibland via datorn, men idag började hon även chatta med mig. Kul!

När det gäller grillad langos, som jag skrev om i förra inlägget, så tror jag inte de brukar grillas. De ska nog vara friterade, men Therese och Erik grillar dem istället och det var GOTT!!

Jag lyssnar väldigt mycket på vår vän Robert Åkessons skiva. Jag har berättat om honom och hans familj tidigare. Jag tycker han skriver så fantastiskt bra sånger. Texterna är som "balsam för själen".
Ta den här texten t ex:

"Känner du nåden strömma emot
Känner du kraften i ordet förlåt.
Han kan förvandla, göra dig ny
Låta dig vandra, se morgonen gry
Känner du kraften strömma emot
Känner du nåden i ordet förlåt.

Vem du än är
Vad du än bär
Han dog för dig
Hur du än mår
Vart du än går
Han uppstod för dig
Han är aldrig längre bort
än ditt nästa andetag"

Ju mer jag hör sångerna, desto mer gillar jag dem. De säger så mycket!
Jag tycker verkligen att Robert är en av Sveriges bästa kristna låtskrivare!!!

Nu ska vi titta på "Facing the Giants". En film som tydligen är jättebra! Ska bli spännande att se.
Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Rebban

Mia! Jag håller verkligen med dig ang Robban! Sångerna blir bara bättre å bättre ju mer man lyssnar. Vi lyssnar flitigt här hemma oxå!



Alltid lilka roligt att titta in på din blogg.

Hoppas allt är bra med dig å hela lilla familjen! Hoppas även att vi ses nån gång framöver!

Kramar till er!

2009-10-21 @ 20:25:45
Postat av: Göran

Utan tvekan håller jag med dig.

Texter som sätter ord på mycket av det man känner, sånger som berör och fyller en med glädje och hopp.

/G

2009-10-28 @ 13:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0