Kärlek och svininfluensa!

Nu ligger Stefan här bredvid mig och sover och Seth är på väg att somna. När Seth är sjuk får han alltid sova i vår säng, om han vill. Stefan har varit vaken i ca 40 timmar i sträck så han var riktigt trött nu på kvällen och somnade alltså för några minuter sedan. Seth ligger och klappar honom på huvudet. Hur gulligt är inte det då!!?? På sjukhuset igår satt jag och klappade Seth på huvudet hela tiden, även när han sov, så det är nog inte så konstigt att Seth gör detsamma med Stefan nu ikväll, men det är så gulligt. Och tänk vad underbart det är att få avsluta dagen med att säga till Seth och Stefan att jag älskar dem och få höra av dem att de älskar mig!

Seth har fortfarande hög feber och jag känner mig väldigt hängig också, så nu har jag bestämt mig för att vara hemma hela veckan ut med Seth. Visst är det konstigt att man kan vara jättehängig och ha ett barn som är sjukt, men ändå känna skuld över att vara hemma? Nu har jag iof snart varit hemma i två veckor och man hamnar efter så mycket på jobbet, det är ju ingen annan som gör mitt jobb... Dessutom kommer man ifrån tänket liksom. Jag går som i en egen liten bubbla här hemma nu.

Min svägerska Lovisa ( http://thelifeoflovisa.blogspot.com )har varit hemma i tre veckor med sina sjuka barn först och sedan med sig själv och nu barn igen. (Min bror har också oerhört svårt att vara från jobbet, så Lovisa är den som oftast är hemma med barnen när de är sjuka.) De har också troligtvis svininfluensan. Det är inte svårt för mig att säga till henne att jag tycker det är självklart att hon ska vara hemma från jobbet och bli frisk och att vara hemma och ta hand om barnen. Men när det kommer till mig själv är det mycket svårare. Jag sa senast i söndags till Lovisa att det inte är någon som tackar henne för att hon går till jobbet när hon är sjuk och detta gäller ju mig också, men oj, vad mycket svårare det är att ta till sig själv. Tänker man som jag så är det ju inte konstigt om man stressar och "går in i väggen" till slut. Jag jobbar mycket med mig själv på detta plan. Det är viktigt att se att man är någon, även när man inte presterar på topp! Jag är inte värdefull för det jag gör och presterar utan jag är värdefull för den jag är! Även om människor ser det jag presterar mer än den jag är, så ser Gud den jag är och jag är värdefull i Hans ögon - för att Han älskar mig för den jag är och inte det jag presterar! Vad viktigt att påminna sig om detta om och om igen!

Nu kommer jag iaf att vara hemma resten av veckan och ska försöka att inte ha dåligt samvete för detta. =)

Hoppas ni andra klarar er från svininfluensan, för den är inte rolig att ha =) Ja, ja, den tar ju slut den också och då hoppas jag vi får vara friska igen!

Kommentarer
Postat av: Lina

Men kära nån vad sjuka ni är, stackars er...ja, jag hoppas verkligen att ni kryar på er snart och jag håller verkligen med om att ni, du ska vara hemma och kurera er och gärna några extra dagar för att vara på den säkra sidan! Här hemma är vi peppar, peppar friska och det känns väldigt ovant, i alla fall för mig att vara frisk =)Jag började praktiken i går och är väldigt trött efter alla intryck men samtidigt är det väldigt roligt och lärorikt! Nu ska jag pyssla lite med hästarna, har redan fått beställningar till jul =)Ta hand om er! KRAM Lina

2009-09-29 @ 20:08:56
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Bra tänkt!!!! Stanna hemma!!! Både du och Seth behöver det! Ok att jobbet "ligger på hög" men hälsan är viktigare!

Du, ett uttryck till: ärne, uttalas alltså som Arne men med ä = ärende!

2009-09-29 @ 22:38:39
URL: http://bonnfrua.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0