Uttryck

Om ni läser kommentarerna till mina inlägg så ser ni att min syster ofta kallar mig snufs.. ha ha. Det är ett smeknamn som pappa gav mig när jag var liten. Brorsan hakade på och numera är jag snufs för hela familjen. Det är mysigt.
Pappa kallade mig också:
"Misokick" (var i allsin dar fick han det ifrån????)
"Kickomis" (version av föregående)

Min syster kallades: "Åsabusesuss"
Min bror kallades: "Dottomaskin"

Ja, så kan det vara... ha ha.

Jag hade temperament när jag var liten och pappa tyckte om att retas lite över detta: När han ville retas sa han alltid: "ilsken och vres". Ha ha, detta gick jag igång på. Jag kunde visst stå och stampa med en fot i golvet när jag var arg =)

Här kommer lite uttryck som vi använder i vår familj (storfamiljen alltså, mamma, pappa och mina syskon).
"Bli varse" - kommer på, upptäcker.
"Så daaaant" - så hemskt.
"Glabbadosing" - vaniljsås (fråga mig inte hur detta namn kom till, men det var pappa som uppfann det =) ).
"Koppikippur" - en kopp kaffe efter maten.
"Höschkaffe" - väldigt svagt kaffe. 
 
Kommer nog fler inlägg med såna här uttryck. Jag tycker det är så roligt att man i familjer använder sina egna uttryck =)

Det här kortet hittade jag i mammas kamera. Mamma tog detta på dem när de var ute och gick och satt och fikade vid en sjö (tror jag). Jag tycker de är så fina. Jag vill också vara så här kär när jag är i 60 årsåldern! På fredag har de varit gifta i 38 år. Coolt va!?!?

Min fina mamma och pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0