Det är nu som livet är mitt...

Idag har jag haft ytterligare en skitdag. Seth är hemma med farmor här, men klänger på mig ändå. När jag mår såhär dåligt orkar jag inte med att han klänger och det märker han naturligtvis och blir ännu mera mammig. Det är jobbigt att ha någon som ska vara "på" mig, när jag mår kräkilla hela tiden. Jag har gråtit mycket idag, inte främst för illamåendet utan för att jag inte orkar med Seth. Det ger mig grymt dåligt samvete. Jag känner mig som en usel mamma. Jag vet att jag egentligen är en bra mamma, med mycket tålamod och kärlek men det hjälper inte såna här dagar.

Jag vet, detta blev ett dystert inlägg, men jag skriver ju om min vardag och mitt liv här och såhär har det varit idag.

När jag mår dåligt (eller när jag mår bra - ja, i alla livets skeden) så hjälper musik mig genom dagarna. Musik är medicin för själen!! Så idag har jag nynnat på Gabriellas sång från filmen Så som i himlen.

Här är några rader ur den sången:

"Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till."

Jag försöker tänka precis så när jag har en sådan här dag...

Tack för att du finns och följer mig och uppmuntrar mig. Det betyder mycket för mig!

God bless you!!!

Kommentarer
Postat av: E-K

Det är väl så, att ingen människa ska behöva vara beroende av en enda annan person - inget barn heller. När vi föräldrar inte räcker till som vi skulle vilja (men som ingen klarar alla dagar) finns det förhoppningsvis andra människor där som kan ta över ett tag. Seth har det definitivt så - du är inte den enda som finns till för honom. Och det är som det ska.

Kram!

2010-04-07 @ 20:50:01
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du tar igen det en annan dag, annars finns du ju där till 100% eller hur? Vissa dagar går inte det och det gör inget, men mammahjärtat värker, jag vet... Jag är likadan!

Hoppas du mår bättre i morgon, kram Jenny

2010-04-07 @ 20:56:35
URL: http://www.ebifamiljen.se
Postat av: Marlene

Oj oj nu har du ett tufft liv. Jag förstår att du har dåligt samvete för Seth men försök att koppla av det. Han klarar sig bra. Det är inte skadligt för barnen att se att vi inte orkar med ibland. Det är livets hård skola.Vi tror att de far illa av det men de är så smarta så de vet när vi inte mår bra.Men ibland ska "godingarnä" testa oss till bristningsgränsen.Var tydlig och berätta hur det är.Detta var ett litet försök till tröst:)Vi ber för DIG +Seth o Stefan. Kram Marlene

2010-04-07 @ 22:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0