Inga mammakläder!!!???

Det finns de som knappt går upp i vikt när de är gravida. Malin, min vän t ex, gick upp ca 7 kg med båda barnen och kunde använda sina vanliga byxor hela graviditeten. Hon bara knäppte dem under magen istället... Hm. Jag däremot tillhör dem som går upp massor och numera får jag knappt upp mina jeans över höfterna. Eftersom jag nästan bara är hemma så spelar det ju inte så stor roll för jag går runt i ett par mammaleggins och någon tunika. Problemet är att jag behöver nya underkläder och lite nya linnen osv. Så idag tog jag mig ner på "stan" för att leta lite mammakläder. Men förstår ni!!?? Det finns inga mammakläder i denna stad. Vi som profilerar oss som "Södra Dalarnas största köpcenter". Och så finns det inga mammakläder att köpa!
Eller vad säger ni som har bott här lite längre än mig, var finns det mammakläder i denna stad??? Finns det på någon mystisk affär som jag inte sett? Det finns inte på Lindex och inte på H&M. Tack och lov för att man kan handla online. Imorgon får alla H&M klubbmedlemmar rabatt när man handlar i butik eller online, så jag ska köpa lite byxor och sånt online istället =)
Men jag fick med mig lite långa linnen och lite underkläder till både mig och Seth. Det var ju bra.

Mitt favoritköp blev dock:

En cool sommarhatt till Seth. Onödigt? Ja, men sedan han var bebis har han alltid haft coola hattar på somrarna och det fortsätter vi med. Han älskar den! Han blev sååå glad när han klev innanför dörren och hittade hatten på hallbänken =)

Som på de flesta ställen i Sverige har det snöat lite här idag, men det blev inte så mycket så det gör inget.

Snön försvann lika fort som den kom.

Dagens journalgroda
"Liggande på magen undersöker jag patientens hälar."


Kommentarer
Postat av: Mummen

Hatten är ju jättecool, kul att han gillar den. Trist att det inte finns kläder till gravida i er stad.

Kram mum

2010-04-21 @ 19:01:39
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Marie Breskic

Konstigt att det inte fanns på Lindex, tycker de att man ska dra till med deras ... är det Generous, det heter, som har rymligare form?

2010-04-22 @ 14:59:00
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Men hade de inte på H&M? Det var ju konstigt. Jag vet att de slutat med mammakläder på Lindex och KappAhl men H&M ska ju ha. De måste ha valt bort det i den butiken eller nåt. Skumt!

Hoppas du mår lite bättre nu, det verkar ju så, eller?

Kram Jenny

2010-04-23 @ 21:21:59
URL: http://www.ebifamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0