Dagen idag

Idag var vi hos min mormor och morfar och fikade.  Det är något vi alltid gör när vi är här hemma i Kisa =) De bor ca en mil utanför Kisa, på landet. Jag och mina syskon var dagbarn hos mormor och morfar så det har alltid varit vårat andra hem.
När vi satt ute i deras lilla "altanhus" och fikade, såg vi några konstiga djur. De är varken flugor eller bin, utan en blandning. Är det någon som vet vad det är för djur?
Många av dem hade dessutom en halv biliknande grej på magen. Den låg med magen mot flugbiets mage. Konstigt... Är det någon som har sett detta och vet vad det är. På bilden ser det nästan ut som om de paras, men så såg det inte ut i verkligheten.


En av Guds märkligare skapelser =)

Seth och gammelmorfar gick och hämtade posten. Det hör också till traditionen. =)



När vi kom hem cyklade Seth ute i mormor och morfars trädgård. När vi satte oss ute för att fika på altanen, började han visa att han kan göra lite trix. Han kan "cykla" på ett hjul. Det gick bra och han blev duktigare och duktigare på att komma upp en liten liten kort stund på ett hjul. Som ni ser på det kortet längst ner till vänster så är hjulet en liten bit över marken. På kortet längst ner till höger ser det ju ut som om han har lyckats riktigt bra, men en halv sekund efter att kortet knäppts har cykeln och Seth vält så han hamnade på rumpan... 
 


Det går inte alltid som man vill... Det är en av livets lärdomar det ;o)

Kommentarer
Postat av: Therese

hej vännen!!

SKönt att du kan komma till din familj och bli ompysslad.. =) VI ber för dej här hemma och hoppas och tror att du snart kommer bli bättre..!! Vi är mitt uppe i Alvas inskolning nu och det går verkligen kanon... idag fick jag lämna för första gången och när jag sa att ja skulle gå hoppade hon upp och ner och jublade.. hon ville att jag skulle gå.. =) hon är så kul.. =)

Du, det där flugbiet säger min man heter blomfluga och den är helt ofarlig.. den har ingen gadd, bara en vanlig fluga som ser ut som en geting. Den luras och härmar getingen för att den inte ska bli uppäten.. det kallas för mimikry..



Stor kram!!!

2010-08-24 @ 20:38:36
URL: http://pyretsparon.blogg.se/
Postat av: Therese

oj, nu såg ja att du hade ny design... va fin den var vännen!!

2010-08-24 @ 20:39:38
URL: http://pyretsparon.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åh vad fint du har gjort på sidan :o) Verkligen supersnyggt!!! Skönt att få vara hemma i några dagar. Hoppas du får tid att ta igen dig och ladda batterierna. Men framför allt att du mår bättre!! Hälsa alla!



Kraaaam

2010-08-24 @ 20:52:39
Postat av: Lina

Hej! Grått är snyggt, blev fint på bloggen :o) Vad mysigt ni verkar ha det hemma hos mommo och offa som jag sa när jag var liten om mormor och morfar :o) Vila nu mycket och så hoppas vi att du SNABBT blir bättre! Tycker om dig! KRAM LIna

2010-08-25 @ 08:33:58
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Marie Breskic

Jag tror att det där faktiskt är en sorts geting som har med sig matsäck i form av en insekt. Getingar finns i många, många färger och former. Wikipedian har den här bilden av en geting med byte: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:01-iwes-07-003.jpg

2010-08-25 @ 13:59:57
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/
Postat av: Mummen

Blev ju bra efter allt "slit".

Mysigt att ha er här.

Kram, kram

2010-08-25 @ 17:16:53
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0