Fingeravtryck...

Idag tittade jag på en film, "Remeber me", som riktigt berörde mig. En mening, som en av karaktärerna sa, fastnade:

"Våra fingeravtryck försvinner inte från de liv vi berör."

Ja, så är det ju. Vad jag gör, hur jag berör människor finns kvar. Tänk vad viktigt att tänka på när vi möter vänner, främlingar, bekanta, familj... Om jag tänker på det och försöker leva mitt liv på ett positiv sätt, fastnar positiva fingeravtryck... Sårar jag andra så är det ju det som riskerar att stanna kvar. Så om jag försöker lämna positiva fingeravtryck och du försöker lämnat postiva fingeravtryck... Visst borde vår värld bli lite bättre? Om vi alla tänker så, borde inte den attityden spridas till människor som finns runtomkring oss och andra kanske också börjar tänka och leva så?!

Nä, jag försöker inte vara överkäck nu. =) Vi har ju dåliga dagar och kan inte alltid vara positiva. Jag menar inte positiv på ett överkäckt sätt utan mer som att beömata andra med värme och respekt för även om jag har det jobbigt, kan jag ju bemöta andra med just detta, eller hur?

Ja, jag tycker iaf att det var tänkvärda ord...

"Våra fingeravtryck försvinner inte från de liv vi berör."

Kommentarer
Postat av: angelique

Jag tycker om den filmen massor! bölar som en gris i slutet hihi

2010-08-19 @ 00:39:25
URL: http://livinginkarlskrona.blogg.se/
Postat av: Veronica

Å nu hittade jag din blogg! Kul! Jo jag har ganska nyss flyttat till Örebro! Känns jättebra! Börjar jobba på måndag- ska bli skönt att komma igång efter sommaren! Ni får höra av Er om Ni kommer hitåt nångång! Vore jättekul att träffas! Var ju hur längesen som helst! Hälsa familjen! Kram!

2010-08-19 @ 09:46:43
URL: http://renaramavera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0