Världen lite bättre

Just nu är jag trött men glad... Har varit i kyrkan hela dagen. Först möte med åtta personen som döptes. Härligt!!! Sedan övades det musikal hela eftermiddagen. Det är den kör - Shalom - som jag leder, som sätter upp en julmusikal. På fredag blir det föreställning för skolor och på söndag för familj och vänner. Alltså, de är så duktiga!!! Både på att sjunga, skådespela och på att hålla humöret uppe. Det kommer bli sååå roligt! Men nu har jag huvudvärk och är trött ;) Har faktiskt redan lagt mig i sängen och kommer antagligen somna snart...

Vet du, idag slogs jag av en tanke... Som du märker skriver jag ofta om Seth, dels för familjens skull som på så sätt kan följa vår vardag, men också för att jag är så stolt över honom. Jag skäms inte över att jag är en sån där förälder som ÄR stolt över mitt barn och berättar om honom.
Idag slogs jag av tanken att Stefan och jag har gjort världen till en lite bättre plats, eftersom vi skapade Seth och han nu finns här.
Vilken härlig tanke, eller hur? Jag tror att alla föräldrar känner så - jag hoppas i alla fall att alla föräldrar gör det... Tanken är också så skön i en värld där faktiskt mycket är jobbigt och hemskt. Ibland undrar jag om man vågar skapa fler barn till denna värld... men att tänka så istället är så skönt... Världen blir lite bättre tack vare detta underbara barn som finns i den. Visst är han jobbig ibland, lite gnällig, tjatig osv, men det är ju faktiskt hans föräldrar också då och då :)

En annan sak jag är så glad för är att jag igår gjorde så goda knäck. De är perfekta faktiskt!! Inte för mjuka och inte för hårda. Det är också något att glädjas över ;)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är precis som du en jättestolt förälder och jag tycker att världen är en bättre plats sen Hugo och Natalie kom. Hugo för han är så rar och omtänksam, en sån varm person. Natalie för att hon är en sån inspiration till att kämpa trots motgångar och orättvisa förutsättningar. De förgyller vårt liv och visst ska vi försöka lära dem massor men de lär också oss väldigt mycket! Kram kram och hoppas du haft en skön lucia!

2010-12-13 @ 22:17:53
URL: http://www.ebifamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0