God Jul

Okej, här har jag laddat upp massor massor av bilder från julafton. Idag är det ju Seths födelsedag och juldagen, men bilder från denna dag kommer imorgon istället... Vi får ta en sak i taget känner jag, eftersom det är MÅNGA bilder och det händer något hela tiden när man träffas hela familjen såhär.

Håll till godo :)

Julaftonsmorgonen började med att öppna strumpan och hitta lite paket och sedan gå in till mormor och morfar för lite fika på sängen.




Efter frukost tittade barnen på tv en stund...


Lagom till förmiddagsfikat kom resten av kusinerna i form av Albin och Hanna och naturligtvis deras föräldrar och farmor också :)


Alva och Hanna lekte för fullt en lek ingen mer än de förstod.


Pojkarna plockade fram legot.


Marcus blev fotograferad av Lovisa.


Hugo och Seth när de hjälpt morfar/farfar att skotta snö.
Lovisa, Seth och jag.
En treåring med Iphone :)
Marcus, som... ja... hm... min bror helt enkelt.

Efter fikat gick vi ut i den härliga vintern.


Alva och jag. (Snygga byxor jag har va? Jag glömde mina hemma så jag fick ta mammas gamla, men det gick ju bra det med.)


Snöhögarna utanför är stora så vi kunde åka stjärtlapp...


Det byggdes även snökoja i snöhögen.

Alla fem sparkarna togs fram och ett tåg med fem barn och en Marcus skapades. Gissa om barnen njöt. Ja, det gjorde vi med för det såg så härligt ut. Det kändes som riktig jul hela stunden vi var ute. Det var riktigt genuint roligt att vara ute och leka med barnen.




Kast med litet barn. Oj, vad de skrattade.

När gammelmormor och gammelmorfar kom samlades alla barnen runt taxibussen.

Hugo hade ansvar för att ge chauffören en julklapp, en uppgift han tog på största allvar.
Bilden längst ner till vänster är när gammelmormor och gammelmorfar inspekterar snökojan.

Efter maten började barnen knorra lite och ville ha sina julklappar... förstås. Vi satte igång med lite olika lekar såsom "Tippen", "hundbenet" och "viskleken". Mycket uppskattat.



Morfar/farfar läste julevangeliet för alla.


Och så sjöng barnen för oss vuxna. Blinka lilla, Sätt dig på bocken, Pepparkaksgubbarna osv. Inte många toner träffades där de skulle men Oh, vad UNDERBART det var. Ännu en såndär riktig julupplevelse att stoppa i minnenas dagbok :)
 

Så blev det då Äääääääääääääääääääääntligen dags för julklappsutdelning:

Pojkarna väntar med spänning...







Som du nog förstår hade vi en fantastisk julafton. Det var många stunder, som var sådär riktigt mysiga tillsammans med barnen. En riktig barnjul helt enkelt. Det tråkiga var att Stefan var jättesjuk och kunde knappt vara med någonting. Idag är han dock lite piggare, vilket är skönt.

Som sagt. Seths födelsedag får jag skriva om nästa gång :)
Det är inte så lätt att han fyller år på juldagen. Jag blir väl sådär extra att han ska få det bra, eftersom det är så nära jul... Det krävs en del jobb att ha kalas dagen efter julafton. Det som är bra är att familj alltid är med och firar. Antingen Stefans eller min. Det är super. Seth lider inte av det heller. Han är hur glad som helst när det blir hans födelsedag. Ja, ja.
Hoppas du också haft en bra julafton och juldag.

Stora kramar till dig!!!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vilken härlig julafton! :-)



Och ett jättegrattis till Seth på 5-års dagen!

2010-12-25 @ 22:15:35
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0