Rådjur och fotspår

Ett par av våra grannar brukar mata rådjur, vilket gör att det spatserar förbi ett rådjur då och då utanför vår trädgård. Det är rätt så mysigt. Det är lite synd om dem nu bara, eftersom det är så mycket snö att de knappt tar sig fram ... Detta rådjur såg vi när vi satt och åt middag. Det valde att gå i en redan uppgången stig i snön. Eller stig och stig... Alicia gick/pulsade där i söndags när hon kom och hämtade Seth en stund, vilket skapade lite spår i snön.

Som ni ser syns knappt staketet runt trädgården längre...

Idag fick jag riktigt tråkiga nyheter på jobbet. En av mina kollegor har drabbats av en svår sjukdom och ska akutopereras imorgon. Jag blir så ledsen! Det enda jag kan göra är att be för min kollega och dennas familj.

Vi har det också lite tungt just nu av olika anledningar och jag går om och om igen tillbaka till den underbara dikten "Fotspår i sanden". Den har ju tonsatts och sjungs av Leona Lewis. Underbar sång!!!! Jag har nog lagt ut den förut här, men gör det igen. Den är en så underbar uppmuntran!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0