Vår oslagbara Seth

Idag vid middagsbordet berättade Stefan för Seth att katterna ska till doktorn imorgon. (De ska kastreras.) Stefan förklarade att doktorn ska skära i katterna och sen sy ihop dem igen, så därför får han inte leka och busa med dem imorgon när han kommer hem från sin dagmamma. Seth blev helt förtvivlad. Han började gråta och sa att katterna skulle dö. Nej, sa vi. De dör inte när doktorn skär i dem och de sover, det är inte farligt, osv osv.
Oj då. Vi skulle kanske inte ha förklarat att doktorn ska skära och så, men vi ville att han skulle förstå att det är viktigt att låta katterna vara ifred imorgon kväll. Han lugnade sig efter en liten stund =)


Idag pärlades det för fullt. Pärlplattorn som pappa ska få, eftersom pappa fyller år på torsdag =)


Seth och katterna när vi hade nattningsproceduren med att läsa barnbibeln, be och sjunga. De här tre är så härliga!!!

En stund efter att vi sagt godnatt ropade han på mig att jag skulle komma. När jag kom till hans säng sa han:

Seth: "Mamma, du vet min spark... nä inte spark... vad heter den? Den med två hjul."

Jag: "Menar du din kickboard?"

Seth: "Ja, min kickboard. Om man sätter fyra avgasrör på den, så går den jättesnabbt!"

Jag (något full i skratt): "Ja, det gör den säkert. God natt."

Seth: God natt, mamma."

Han är verkligen oslagbar vår underbara Seth =)

Dagens citat ur Journalgrodor:
"Patienten får ont i ryggen vid snöskottning, framförallt vintertid."

Kommentarer
Postat av: mummen

Vad mysigt det ser ut med Seth och katterna, de är verkligen kompisar de tre. Hoppas inte hans kick-board går för fort när han får på fyra avgasrör...utan han kan hålla balansen. Han är verkligen en filosof.

Kram och sov gott.

Mum Dad

2010-02-09 @ 20:18:18
Postat av: E-K

Men du kan ju inte lägga ut bilder på födelsedagspresenten! Då blir det ju ingen överraskning! ;P

Och jag lider också av ryggvärk pga snöskottning, särskilt på vintern.

2010-02-09 @ 20:39:04
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Nezzla

Ajajaj! Stackars Seth, det låter ju så otäckt med att skära i katterna! Tur att det är en positiv procedur och att katterna snart är sig själva igen =)



Kramar till er alla!

2010-02-09 @ 21:37:04
URL: http://nezzla.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Aha, det är avgasrören som gör att de går fort... =0) Vilka funderingar de har grabbarna!

Myser när jag hör det, Janne yckte det var urskoj!

2010-02-10 @ 11:29:08
URL: http://bonnfrua.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0