Härmis

Oj oj oj. Klockan är efter 01 och så här sent brukar jag aldrig vara vaken numera (sen vi fick barn). Men idag var vi på årsmöte i kyrkan och det höll på mellan 14 och 19 ungefär och sen var Frida med oss hem och nu har vi suttit och pratat lääänge och det har varit såååååååååååååååå givande och roligt.

Imorse när vi vaknade var det under 20 grader kallt och kallvattnet i köket hade frusit. Överallt i huset i övrigt kom det vatten där det skulle, men inte i köket alltså. Detta var inget roligt alls och Stefan satte in värmefläkt och grejade med snön utanför huset så att det ligger upp mot väggarna som isolering osv. Vi var tvungna att lämna huset innan vattnet kommit tillbaka, eftersom vi skulle till kyrkan. När vi kom hem igen kollade Stefan om vattnet börjat rinna och det gjorde det!!! "Tack Jesus" utbrast han spontant. Seth började hoppa och ropade till mig: "Tack Jesus! Mamma, Jesus har varit här och lagat vårt vatten när vi var i kyrkan." Oh, så härlig han är! Tänk vad ett barns tro är härligt!

Jag ber om ursäkt om detta inlägg blir rörigt, men jag ser i kors, eftersom jag är så trött =) så skriften blir därefter också... Men en sak till ska jag skriva innan jag slutar:


Såg denna på Mirres blogg http://mirandaisaksson.blogg.se och ville härmas =)


Namn: Maria 
Kallas för: Främst för Mia, men av familjen Snufs.
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt
Piercingar:
Tre i öronen, en i näsan.
Tatueringar: Nej, men vill ha en någon gång (kan gamla tanter tatuera sig... börjar ju bli till åren kommen=).
Längd: ca 1.71
Skostorlek: 39 på höger öoch 40 på vänster. (Sant, skiljer en hel storlek som är 7 mm)
Hårfärg: Olika =) Var blond som liten och har blivit allt mörkare, men är nog typ mörkt råttfärgad, men oftast är jag brunhårig.
Motto: Gör mot andra som du själv vill att andra gör mot dig.
Kär? Japp, i min underbara Stefan.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nä. Trivs bra här, men skulle gärna ha ett hus i ett varmare land, typ Grekland, men då måste man ju ha lite mer pengar än vad vi har =)
Tycker du att du är attraktiv? Ha ha, nä inte precis, men jag har förlikat mig med hur jag ser ut och trivs med mig själv.
Dricker du?
Aldrig alkohol. Är SPIK nykter. Älskar julmust och coca cola.
Röker du? Nej har aldrig ens testat.
Vad är du rädd för? Ormar
Gillar du att tvätta? Hm, det är ju ett nödväntigt ont, eller vad man ska säga. Det som är bra är att man känner sig nyttig och aktiv, trots att maskinen gör allt jobb.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja, egentligen, men sedan jag hade virus på balansnerven 2003, så kan jag inte åka sånt. Blir yr och illamående direkt.
Senaste…
Filmen du hyrde? Pride and glory
Filmen du köpte? Ice age 3 och den tecknade Robin Hood
Låten du hörde: Robert Åkessons Ett höstlövs vilda dans
Låten du laddade ner? Har aldrig laddat ner någon.
Personen du ringde? Mamma
Personen som ringde dig? Ullis.
Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Nä, det tror jag inte. Inte vad jag minns.
Varit i slagsmål? Bara med min bror när vi var barn.
Blivit arresterad? Nej
Senaste…
Boken du läste? En värld utan slut av Ken Follet.
Personen du fick e-mail av? Stefan
Personen du fick brev av? Mormor och morfar på min namnsdag (Anna).
Personen du fick sms av? Mamma
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Lördagen före jul 2009
Vad har du gjort idag? Varit i kyrkan och umgåtts med Frida.
Brukar du svära mycket? Aldrig. Varför ska man?
Vad är du allergisk mot? Ägg och laktos (intollerant)
Var har du ont? Whiplashskada som ger ständig värk i rygg och nacke. Annars ingenstans.
Gillar du ketchup? Ha ha. När jag var liten fick jag ketchup i julklapp och födelsedagspresent, eftersom jag åt så mycket. Hade nog ketchup på pannkakor till och med =)
Är du glad nu? Japp! Är oftast glad. Har så mycket att vara glad över. Ibland blir jag sorgsen utan orsak och ibland har jag orsak, men idag är jag glad!
Kan du sjunga? Ja. Jag älskar att sjunga! Vill sjunga så att människor mår bra!!
Spaghetti eller makaroner?
Oj, det är ju samma sak... men mackaroner då. Det är lättare att äta =)
Land du vill besöka? USA, Island, Irland, Israel, Grekland och Italien.

Jaha det var det =)

Sov så gott nu! Idag blir det inget barncitat, men ni fick ju ett från Seth i början av inlägget =)
 

Kommentarer
Postat av: Chriztian

Hos oss frös rören sönder istället...

2010-01-07 @ 18:10:03
URL: http://metalpastor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0