Härlig dag med bränd axel

Ha ha, klockan är efter 21 och det är 26 grader varmt! Vilken underbar sommardag!!!

Den började med att Seth och jag åkte till Horndal för att sälja lite grejer på loppis tillsammans med fina Lina =) (Det är så mysigt att umgås en hel dag utan barnen så man får lugn och ro att prata och bara umgås - förutom när det kommer folk och vill handla då ;o) Tack Lina!!) Lennart var en ängel och tog med sig Seth hem, så han fick bada i poolen och vara där istället för vid macken i Horndal. (Tack Lennart!!!) Vid 13 hade Simon kalas, som Seth skulle vara med på. Lennart och 12 barn tror jag det var... Bra jobbat Lennart! Lina och jag stannade med hennes svärmor med man och sålde lite grejer och åkte till en annan loppis i närheten och fyndade lite =)

Det var varmt, men det fläktade hela tiden, så det blev aldrig olidligt. Jag satt ute mycket och hade det skönt och märkte inte att jag brände mig. Så typiskt mig. Jag är så duktig på att smörja in Seth med solskyddsfaktor men inte mig själv. Jag brukar sällan sitta i solen mycket och bränner mig därför inte så ofta, men idag var det så skönt (tack vare vinden) så jag glömde mig. Bild på hur jag ser ut lite längre ner...

Stefan åkte och hjälpte till på Ottokuppen - en speedway grej - som pågick hela dagen. Han var hemma några minuter före mig och Seth som kom hem runt 15:30. Vi packade om väskorna och åkte iväg till en liten badstrand i Karlbo och dit kom också Curtis, Therese, Jacob, William, Magnus och Arvid. Det blev en skön stund i svalkande vind, med härliga människor.


Längst upp till vänster: Curtis, William, Jacob och Therese.
Längst upp till höger: Arvid och Magnus.
Längst ner till vänster: Seth hoppar till Curtis =)
Mitten höger: Stefan och jag. 
Längst ner till höger: Jacob somnade skönt i mammas famn, efter att ha sovit lite för lite två nätter =)


Seth surfar runt och har det allmänt skönt.
Seth håller i en liten liten groda. Det vimlade av dem en liten bit bort.
Min stackars axel. 

Sådär vit som randen är, är jag överallt utom på fötter, underben, armar, axlar och ansikte. När jag såg mig i spegeln visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, för det såg så oootroligt knasigt ut. Jag valde att skratta, det känns bättre ;o) Men jag vet inte om jag vågar visa mig i baddräkt för låren är så extremt vita. Är det detta som kallas i-landsproblem, hi hi.

Imorgon väntar en dag, som verkar bli lika fin som denna. Får se hur vi spenderar den. Seth ska på kalas igen, så vi kan inte åka iväg någonstans, men vi kan ju ha det gott hemma =)

Hoppas ni får sova gott!
Vi tänkte inte på att lägga oss nere i källaren innan vi la Seth, så nu sover vi uppe, men imorgon får det nog bli källaren, för det är varmt här uppe. Just nu står en bordsfläkt på vid fotändan på sängen och surrar och ger svalare luft... Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0