ROM, Pling och Plong

Först vill jag skriva ett par rader om katterna igen =) Ja, jag tjatar, men jag tycker detta är lite roligt... Oj oj oj, vad det plingar om dem när de kommer gående, så numera kallar vi dem Pling och Plong =) Men det är det värt, bara de inte kommer in med små stackars fåglar och möss =)

Seth har också bestämt att vi alla ska heta flera namn... Såhär har han tänkt ut:
Han själv heter "Storebror Seth, Manny"
Jag: Mamma Fixarn
Stefan: Pappa Pang
Silas: Lillebror Skruvert
Gandalf: Knipps
Frodo: Spännrik

För er som inte vet vad detta kommer ifrån, så finns ett Disneyprogram som går kl 9:00 varje lördag och söndag som handlar om händiga Manny och hans verktyg...

Händige Manny

Wiiiiiiiiiiii!!! Vi ska ju åka till ROM!!!
Jag har ju velat åka dit sedan jag fyllde 30 år och önskade mig då pengar till en sådan resa, men så har det inte blivit av och vi har inte haft råd att lägga till de pengar som krävts för en resa. Men nu har vi blivit sponsrade av några familjemedlemmar som tyckte att det var viktigt att Stefan och jag kom iväg själva på en liten tripp, efter allt som hänt. TACK till er!!!!! Så den 8/7 bär det av på en weekendresa till ROM!!! Wow, det känns underbart. Vi firar ju dessutom 10 år som gifta i år, så det blir en resa även för att fira detta. Bröllopsdagen är i augusti, men då ska man helst inte åka till Rom, eftersom det är så varmt, därför åker vi i början av juli istället.
Så idag måste jag åka och fixa pass, så jag hinner få det innan vi åker.
Jag är så glad, för denna resa har jag velat göra så länge, men det har inte fungerat av olika anledningar, så nu känns det så härligt att det äntligen blir av!!!


Här kommer vi vara snart =)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahahaha....Pling och Plong :o) Det märks att du härstammar från familjen-hitta-på-namn-åt-allt-och-alla!!! ;o)



Verkligen kul att ni äntligen kommer iväg på en liten resa på tu man hand. Det är ni verkligen värda efter en tung vår! Hoppas det gick bra att fixa pass...



Kraaaaam Lovisa

2010-06-14 @ 14:38:21
Postat av: Mummen

Bra namn på katterna, vem är vem?

Kul att ni lyckats planera in en resa.

Kram

2010-06-14 @ 16:07:24
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roligt med resa!!!

2010-06-14 @ 19:15:08
Postat av: kjell

Rom är trevligt. Men hoppa gärna över just Colloseum. Men ska ni absolut dit så häng på låset. Jätteköer annars! Ändå bara en stenhög. Men missa inte Galleria Borghese i Villa Borghese. Jag är bara måttligt intresserad av konst men där blir man imponerad.

2010-06-14 @ 22:13:57
Postat av: designhappens

Låter toppen med Rom och vad fantastiskt med familj som ser er och gör detta för er! Vill också till Rom, hoppas kunna boka in en resa i höst. Har faktiskt kunnat resa de sista åren (flera barn utflugna och bättre ekonomi) Var i Paris på Madonna när vi firade silverbröllop (!) för förra året. En ny tid i livet. Tänker på dig, kram Maria

2010-06-15 @ 14:08:16
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh va härligt för er! Det är ni väl värda, tänk så skönt att få ladda lite batterier. Kram Jenny

2010-06-15 @ 22:13:23
URL: http://www.ebifamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0