Visenter, Byggarbetsplats, Mirre och Frida.

Igår hann jag inte att blogga, men passar på nu. Jag och Seth ligger i vår säng och väntar på frukost på sängen =) Inte illa!

Igår invigdes Avestas nya Visentpark. Visenter är ett stort stort djur (typ som buffel), som tydligten är ett kännetecken för Avesta. Igår invigdes alltså den nya parken så Seth och jag åkte dit för att kolla in djuren och få lite fika =)


På väg... Vi fick parkera en bit ifrån och blev skjutsade i en liten minibuss till själva ingången.


Några av Visenterna. Idén är att alla ska heta något som börjar med Av, så där finna Avlucas t ex. Lidström, ishockeyspelaren, är ju härifrån så en av visenterna har blivit döpt efter honom, men eftersom alla namn ska börja på Av, så heter den stackars visenten Avliden... Detta är inget skämt. Märkligt och lite roligt =)

När vi kom hem behövde jag vila så jag la mig på sängen och läste och Seth hämtade alla sina byggargrejer och satte sig också i sängen och "jobbade". Han är så härlig!!! Det är så mysigt när han är nöjd sådär. Vi pratade och skrattade och jag fick läsa lite och vila. Härligt.


Byggaren...




Frodo låg och sov gott bland alla grejer.

På kvällen fick jag härligt sällskap av Mirre och Frida. Det var mysigt att sitta och skratta och prata. De är så knäppa så man får sig många härliga skratt. De har varit kompisar länge så de känner varandra väl och är otroligt roliga i sina kommentarer till varandra.


Det är omöjligt för dessa två att se normala ut på ett kort. Jag försökte få ett normalt kort, men fick ge upp...

När vi satt i köket kände vi hur gott något luktade och det var min fina porslinsblomma. Just nu är det fem klasar med blommor som är så fina och som luktar otroligt gott.


Nu önskar jag dig en härlig nationaldag! För exakt 13 år sedan tog jag studenten... Oj, oj vad gammal jag börjar bli =) Jag känner mig inte så gammal... Vi hade en strålande varm och härlig dag, precis som det verkar bli idag.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Mummen

Kan han arbeta fullt ut? Det finns en del vektyg kvar här. Tur att Frodo vaktar sakerna, så ingen tar dom, ha,ha,Stackars Vicenter som får sådana namn.

Jag har också många blommor på mina porslinsblommor.

Ha de´gott

Kram

2010-06-07 @ 08:32:23
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Cocce

Alla visenter som är födda i Avesta har ett namn som börjar på Av. Jag tror att Nicklas Lidströms visent heter Avlidas. Hockeyspelaren kallas ju för "Lidas". Visst är det ordentligt stora urtidsdjur. Tjurarna fanns vilda i Sverige fram till slutet av vikingatiden, men inte norr om skogarna i Tiveden och Kolmården. Tjurarna kan väga upp till 950 kg.

2010-06-07 @ 16:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0