Grattis morfar 87 år!!

Idag fyller min morfar 87 bast! Dä ni, som vi säger här i Östergötland. Han och mormor fick en webkamera i gemensam födelsedagspresent av oss barnbarn. Så nu ikväll har jag skypat med mormor 83 (snart 84) och morfar 87 =) Hur coola är de då!!??

Imorse for jag in till Linköping och Frejas barnmorskemottagning och fick akupunktur mot illamåendet. När jag åkte hem till mamma och pappa igen grät jag av tacksamhet. Jag mår fortfarande illa, men inte alls på samma sätt. Jag har orkat vara uppe någon timma ibland idag och jag har inte mått kräkilla HELA tiden. Oh, så glad jag är!!! Hon som satte akupunkturen frågade efteråt hur jag mådde och jag berättade att jag tyckte det var bättre och ett mer "normalt" illamående och det kan jag stå ut med. "Det är inte mycket du begär i livet", sa hon då och jag skrattade och sa att det är det inte, när man äntligen orkar finnas. Ikväll pratade mamma och jag om våra katter där hemma och jag funderade på hur de har det nu när inte vi är hemma. Mammas kommentar på det var: tänk, idag orkar du tänka på det. Och det är helt sant, jag har inte ens orkat oroa mig eller tänka på de små liven.
Ni som bor i närheten av Linköping och är gravida eller har spädisar: Vänd er till Freja barnmorskemottagning! Hur trevligt bemötande och hur fint som helst!!!

Min syster har varit här med sina två barn idag. Så Seth, Albin och Hanna har lekt galet mycket idag. Roligt för barnen och roligt för oss =)


Buspojkarna Seth och Albin...


Hanna smilar upp sig för kameran =)

Önskar er en skön kväll kära vänner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0