The Lion and the Lamb

Crystal Lewis heter en artist som är helt fantastisk. Hon har en extremt unik röst, som går rakt in i själen - i alla fall in i min. En av mina favoritsånger som hon sjunger heter "The Lion and the Lamb". Jag och Robert brukar sjunga den när vi sjunger tillsammans. Den är helt fantastisk! Jag är glad att Youtube finns, nu när jag ligger hemma om dagarna, för man hittar många härliga sånger och videos att titta och lyssna på. Här kommer The Lion and the Lamb:




Who is He...The mightiest of all
Who is He...Creation trembles at His call
Who is He...The lowly sacrifice, who paid a victims price
His name is Jesus

(chorus)
Jesus...From the Father's own right hand
Jesus...Son of God and son of man
Jesus...Who died and rose again
Jesus...He's the Lion and the Lamb

Who is He...With the power none can tame
Who is He...That every foe would fear his name
Who is he...Who was humbly led away, to suffer that dark day
His name is Jesus

(chorus)

He's the lion and the lamb

(Hook)
He's the Lamb that was slain
He's the Lion that reigns
My Savior and King both the same

Who is He...With the eyes that burn like fire
Who is He...Oh the wonder He inspires
Who is He...Who bore the guilt and shame
For those who've gone astray
His name is Jesus

(chorus)


Jesus är Lejonet och Lammet. I bibeln beskrivs ju Jesus på så många olika sätt. Som människosonen, Guds son, Messias, Brudgummen, Lejon och Lamm osv osv. Denna sång tar verkligen fram... vet inte om man kan kalla det paradox egentligen... Lejon och Lamm är ju egentligen en paradox, men jag tycker snarare att det visar på att Jesus är mer! Han är den mäktigaste och samtidigt den mest ödmjuka. Han slaktades som ett lamm, men regerar som ett lejon... Jag tycker om bildspråket i sången! Lyssna och njut, både till texten, men också till Crystals fantastiska röst och sätt att sjunga.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Åh den sången fanns på mitt första lovssångsband som spelats sönder och samman. Jag älskar den sången.

2010-03-27 @ 09:20:41
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0