Go there with you

Idag har både Stefan och jag haft en bra dag. Vi har tagit för vana att ta en promenad när vi följt Seth till dagmamman. Han är ju där om dagarna, eftersom Stefan och jag är sjukskrivna och vi tror att han mår bäst av att vara där och leka med sina kompisar än att vara hemma med oss, som ibland funkar bra, men som också ibland inte alls funkar... När vi gick vår promenad skrattade vi tillsammans och har gjort flera gånger under dagen. Det känns så skönt. På eftermiddagen träffade jag en kurator, samma som vi träffade precis efter beskedet att Silas inte skulle leva. Hon jobbar även i Avesta, så det passade ju jättebra att träffas och följa upp. Det blev ett jättebra samtal, men oj, vad trött och ledsen jag varit efter, men det är ju en naturlig reaktion.

Jag är så glad att Stefan och jag har varandra. Hur skulle det vara att gå igenom en sådan här tuff period utan honom?! Jag tänker på vänner som förlorat en livskamrat... jag kan inte föreställa mig sorgen. Vi har ju ialla fall varandra i allt detta jobbiga.

Jag har lyssnat på min absoluta favoritartist idag, Steven Curtis Chapman. Han har skrivit flera sånger till sin fru och en av dem är "Go there with you". När jag hörde den idag tänkte jag på hur bra den passar in på Stefan och mig just nu...

Delar av "Go there with you"

I see it in your tears - you wonder where you are
The wind is growing colder and the sky is growing dark
Though it's something neither of us understands
We can walk through this together if we hold each other's hand
I said for better or worse I'd be with you
So no matter where you're going I will go there too

I will take a heart whose nature is to beat for me alone
And fill it up with you - make all your joy and pain my own
No matter how deep a valley you go through
I will go there with you
And I will give myself to love the way Love gave itself for me
And climb with you to mountaintops or swim a raging sea
To the place where one heart is made from two
I will go there with you

No matter how deep a valley you go through
I will go there with you"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0