Hjälpredan Seth.

Idag känns allt tungt. Jag trodde på något sätt att jag skulle må fysiskt bra direkt efter förlossningen. Så dum jag är. Jag mår inte alls bra fysiskt. Idag är lite bättre än igår, men jag har ju självklart eftervärkar, tarmarna ska lägga sig på plats igen, hormonerna ska ur kroppen och allt annat som händer. Jag minns nu hur jag mådde när Seth hade fötts, det var eftervärkar, ont i kroppen, värk lite här och var osv. Men då hade man ju Seth att koncentrera sig på så då tänkte man ju inte på det. Nu händer allt det där i kroppen och det värker lite överallt, men jag har inget barn att koncentrera mig på... Självklart var Seth mycket större än Silas, så det var "jobbigare" att få ut honom, men det är ändå en förlossning jag varit med om. Jag inser nu att det kommer ta ett bra tag innan jag mår fysiskt bra igen. Sorgen börjar också komma ikapp... Orkar inte skriva mer än så idag.

Jag visar lite bilder på Seth idag istället. Morfar ringde idag på morgonen och sa att han behövde lite hjälp. Han är i närheten och jobbar idag och behövde hjälp med att hålla någon stolpe av något slag. Han jobbar som fältgeotekniker och borrar i marken och kollar hur den är. Jag kan inte förklara bättre än så.
Förstå vilken lycka för en liten kille som älskar alla typer av maskiner att få åka och hjälpa morfar.


Det var så kallt så han fick låna en extra jacka av morfar.


Lycka...




Här håller han i någon grej som morfar behövde hjälp med.


Nu är det mormor som håller i något istället och hon tar kort på "gubbarna".

Ja, han var hur lycklig som helst när han kom hem igen, som ni nog förstår. Det bubblade ur honom när han kom hem igen =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, vilken tur att morfar hade duktiga Seth som kunde hjälpa till att få arbetet gjort :o)Ja, det är ju som sagt en förlossning du gått igenom så det tar nog ett tag innan allt blir som vanligt fysiskt igen...och själsligt...så får det ta den tid ni behöver...ett litet steg i taget...Vill att du ska veta att jag finns här när du vill och orkar. Tycker mycket om dig vännen! KRAM Lina

2010-05-06 @ 15:18:21
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Märta

Vilken duktig kille Seth är som kan hjälpa sin morfar!

Tänker på er och önskar er all kraft från ovan.

Kram! Märta

2010-05-06 @ 17:47:55
URL: http://angsgard.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej Mia och Stefan.

Finns med er i bön och tankar.

Tänker på Frank Ådahl när han sjunger...

"Jag är med dig, i den svarta natten, när du inte orkar med... Så Kom mitt barn och ta min hand..."

Kram Sofia



Kram Sofia

2010-05-06 @ 20:35:12
URL: http://trebarnslycka.blogspot.com
Postat av: Moster Lovisa

Vad söt han är Seth!!! Tänk vilken lycka att få hjälpa stora starka morfar på jobbet...:o) Förstår att han bubblade efteråt...hihi!



Vad glad jag blev att höra att ni kommer hit nästa vecka! Ni är såååå välkomna!



Sköt om er och hoppas att ni får en bra dag tillsammans. KÄRLEK!!!!



2010-05-07 @ 11:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0