Jag vill alltid älska

För några år sedan sjöng jag på en liten pojkes begravning. Det var bland det värsta jag har gjort. Jag sjöng en oerhört vacker sång, som Carola gjort. Aldrig trodde jag att den skulle beskriva precis vad jag känner idag. Aldrig trodde jag att det skulle hända mig.

Tårarna rinner när jag lyssnar på den här sången. Den är så vacker!

Här sjunger Carola sången på årsdagen av tsunamin i Thailand:



Ingen förstod vart Du blev av, men fast Din vagga är en grav tror jag Du fann en öppen dörr som barnen gör till rum med änglar att få se dom lär Dig leka, ser Dig le Åh - om jag kunde vara med!
Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar! Och en gång skall tystnad ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång

Ingen är vackrare än Du för Du har himmelsk klädnad nu Du som är mammas sorg och skatt jag ber i natt När Du hör vita vingars sus be att två änglar tar ditt ljus ner till min mardröms mörka hus
Jag vill alltid älska!

Jag skall aldrig glömma Och en gång skall tystnad få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång

Det är Dig jag älskar Det är Dig jag älskar Och en gång skall tårar få ge upp för sång Då skall min tunga få ny kraft att sjunga att inte ett enda barn får förgäves liv nån gång

Bortom allt jag drömt finns Du nånstans gömd Aldrig blir Du glömd Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång

Jag vill alltid älska - aldrig glömma - jag vill alltid älska dig!

Inte ett enda barn får förgäves liv nån gång

Jag har börjat känna av sammandragningar och lite småvärkar nu. Det känns fruktansvärt jobbigt. Troligtvis ska jag ändå inte in till Linköping förrän imorgon då de ska sätta igång förlossningen på allvar.

Igårkväll kom en barndomsvän hit. Hon och hennes man har gått igenom precis samma sak som vi gör nu. Det var helt fantastiskt av henne att komma hit tycker jag. Hon berättade hur det hade varit för dem och vi fick gråta tillsammans, över deras barn och över vårt. Jag blev mycket lugnare inför imorgon, efter att ha fått prata med henne som varit med om samma sak. Men jag kan fortfarande inte förstå att jag imorgon ska bli igångsatt för att föda vårt barn, som inte kommer leva. Det är helt overkligt och ofattbart. Vilken tröst att veta att vi kommer få träffas en dag hos Jesus.

Kommentarer
Postat av: Stina

Finns med er i mina tankar. Kan inte med ord trösta, svårt att förstå livet ibland. Jag är med er alla dagar intill livet slut säger Herren.

Kram Stina

2010-05-03 @ 11:36:47
Postat av: Din syster

När vi berättade för barnen att babyn i din mage inte skulle överleva sa Albin:

"Men då slipper ju Mia må illa och kräkas, det är ju bra!" Sedan funderade dom vidare att då är ju bäbisen i himlen hos Jesus, och det är ju bra.

Det var så självklart för dem, då behöver man ju inte vara ledsen... fast det är vi ju ändå!

Jag kan inte ens inbilla mig att jag har en susning om vad ni går igenom, men jag finns här ändå med mina tårar och min sorg över erat barn som fick gå med expressfart till Jesus. Och Han är med er i allt detta som är så obeskrivligt.

2010-05-03 @ 11:52:01
Postat av: Lina

Ni finns i våra tankar och böner! Vi älskar er och ber att Gud ska omsluta er med sin kärlek och omsorg! KRAM Lina

2010-05-03 @ 17:37:51
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Anita

Tänker på Er!!

2010-05-03 @ 18:13:53
Postat av: Sofia E

Ja, ni kommer ses igen och kunna vara en familj! Det är hemskt och sorgligt att det inte kunde få vara så här och nu, men det kommer bli så. Tänker på er och önskar er allt gott! Kram!



"Se Guds tält står bland människorna, och han skall bo bland dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen kalagan och ingen smärta skall finnas mer.Ty det som en gång var är borta. Och han som satt på tronen sa: Se jag gör allting nytt."

2010-05-04 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0