Never gonna say goodbye

Jag älskar ju musik. Det finns så oerhört många sånger, som hjälper en genom dagarna som går.
Vi fick en skiva med hårdrocksballader från 80-talet av Stefans bror, Christian. Jag älskar 80 och 90-tals hårdrock och särskilt balladerna =) En av sångerna på denna skiva är "Never gonna say goodbye" med Guardian. Jag lyssnade mycket på den som tonåring och den har fastnat för den igen nu. Särskilt sista biten, som handlar om att Gud aldrig lämnar mig, vad jag än går igenom (fritt översatt).

Jag kommer nog återkomma till sånger som betyder mycket för mig just nu, särskilt eftersom sånger hjälper mig genom sorgsna dagar och glada dagar.

Hittade en gammal, dålig video med Guardian på Youtube. Inget att titta på, men jag gillar raspet i sångarens röst och om ni vill kan ni ju lyssna på den. Härliga 80-tal hi hi.
 


"You and I we've been through some hard times
You think of all the times I've seen you fall
But through all the rain and all the grey skies
I haven't lost any love for you at all

But if your eyes could see how much you mean to me
You take my hand, my love would set you free

It´s another heartache, it´s another day
You sit and watch your life pass you by
like a cold winter's day
You take a look around you,
you see the fragments of your broken dreams
But we pick up the pieces and we carry on

And if your eyes could see how much you mean to me
You take my hand, my love could set you free

And I'm never gonna say goodbye
I'm always standing right by your side
And no matter what you do
You know my love belongs to you
And I'm never gonna say goodbye

And every day of life seems a little bit colder
Waiting for love in the pouring rain
You can cast all your cares upon my shoulders
I gave my son for you and I'll never turn away from you

And if your eyes could see how much you mean to me
You take my hand, my love could set you free

And I'm never gonna say good bye
I'm always standing right by your side
And no matter what you do, you know my love belongs to you
And I'm never gonna say goodbye"


Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Så starkt det blev när du har ändrat på layouten lite!

Du är stark, eller snarare har en inre styrka som bär dig!

du är en underbar tvåbarnsmor Snufs!

Kramar

2010-05-17 @ 18:57:54
URL: http://bonnfrua.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0