Tidningsankor

För några veckor sedan fick jag en present av Åsa, min syster. Det var bl a en bok med sk tidningsankor i, alltså roliga felskrivningar man hittat i olika tidnigar. Några av dem är riktigt roliga och jag vill gärna dela med mig så ni också kan skratta lite =)

"Ta med Mor till Sågudden! Kossans dag 27 maj." Arvika Nyheter, annons.

" När de två  bilarna stötte ihop vid Karlslundsplan i Bollnäs på fredagseftermiddagen, upptäcktes det att den påkörande föraren inte bara var alkoholpåverkad - han var från Söderhamn också." Hälsinge-Kuriren.

"Patienter vårdens största problem." Sydsvenska Dagbladet.

"Bortsprungen tomte hittad." Nerikes Allehanda.

"Barn behöver träffa och lära känna vuxna som både är män och kvinnor." Dagens nyheter.

Ja, vad ska man säga... Roligt är det iaf att det blir lite fel här och där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0