Förskräckt katt och senap.

Dagens väder: ca -14 grader och solsken. Snö ca 2 dm.

Idag blev det ingen träning för Seth, för han hostar och snorar och det är ju väldigt kallt, så det kändes dumt att åka iväg.
Istället har han lekt "Speed Racer" (från en film) och farit runt så Frodo satt längst upp på en hylla och tittade förskräckt på honom.


Vad gör han???

När han var Speed Racer och jag lagade mat lyssnade vi på den här mysiga skivan. Den innehåller både julsånger och berättelser från t ex Bamse och Paddington. Bra kombination tycker jag.



Sen tog vi ner tågbanan och byggde en lång variant av densamma medan elden sprakade i kaminen.



Så har jag även hunnit med att påbörja årets julsenap. Det är inte så krångligt iof eftersom det bara är att blanda några av ingredienserna och sedan låta det svälla i två dagar. På torsdag blir det lite mer jobb med den men sen är den färdig. Gott! :thumbup:

Stjärnfotografen Seth har varit i farten igen:



Funderar på att börja ha dagens väder med i början på inläggen - när jag kommer ihåg - det kan ju vara roligt att ha i framtiden. Det är ju inte precis vanligt att det är såhär mycket snö och kallt vid denna tid på året.

Nu önskar jag dig en skön kväll! Snart ska sonen sova och då ska vi se om vi orkar se en film Stefan och jag, eller om vi somnar ifrån som vanligt:)

Kommentarer
Postat av: Cissa

Speed Racer, Bamse, Briojärnvägsbyggen och kameranorpningar. Det skulle kunna vara min Theo du beskriver!



Kram!

2010-11-30 @ 19:54:09
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Mummen

Tur att det finns hyllor högt upp!

Den järnvägen var riktigt lång, kul att leka med.

Lycka till med senapen

Kram

2010-12-01 @ 11:48:00
URL: http://mummen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0