Hej mitt vinterland...

Den sjöng Seth och jag imorse när jag skjutsade honom till dagmamman. Det var/är så vackert ute... 2 minus, snö och lite "fnyk" i luften. (Det "fnyker" när lite lite snö dalar sakta i luften.) Det var ingen på jobbet som hade hört det ordet, så det kanske inte du heller har... Det kanske är ett "kisianskt" ord ;o)

Jag har hittat en blogg, som är en ny favorit. Han skriver inte så ofta, men ca en gång i veckan. Det är Adam Young, mer känd som "Owl city". Ni som lyssnar på radio har nog hört hans sång "Fireflies", en jättebra sång i mitt tycke. Han har gjort en cover på en sång som är helt fantastisk och lagt ut på sin blogg. Ni hittar den här Covern är på "In Christ alone". Han har gjort en av de bästa versionerna av denna sång, tycker jag.
Hans blogg heter http://owlcityblog.com om ni vill gå in och läsa. Han skriver roligt, intressant och öppenhjärtligt, men förstås på engelska eftersom han är amerikan...

Idag var Stefan med Frodo till veterinären. Hon har gått ner i vikt ganska mycket, så hon fick en tablett mot mask för några veckor sedan, men den verkar inte ha gjort någon skillnad. Veterinären vägde henne, 3.6 kg, och klämde lite på henne och sa att hon mår bra. Detta tog ca 5 minuter och kostade 460 kr...  Hoppas nu att det inte är något fel på henne. Hon ser pigg ut och är fin i pälsen och så, men är lite mager... Samtidigt så har Gandalf gått upp i vikt, så jämför man dem så är det rejäl skillnad på dem. =)

Denna bild är lite äldre, så det syns inte på dem att den ena är tjock och den andra smal =)
För nya läsare kan jag tala om att vi trodde de var killar när vi fick dem, därav namnen Gandalf och Frodo. Men det visade sig att de är tjejer =) Vi valde att inte döpa om dem, eftersom namnen hunnit sätta sig hos oss...

Nu ska jag äta pepparkakor och dricka julmust =)

KRAM


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh vilken underbar cover :o) Sitter och myser när jag hör den!



Tack för tipset.



Kraaam

2010-11-11 @ 21:19:57
Postat av: Anita

Jag har också hört ordet fnyker så det är nog östögtska. Här i Skåne säger man fyker.

2010-11-12 @ 08:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0